Hi-Lite?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kampfisken
    • September 2003
    • 666

Hi-Lite?

Finns det någon som har erfarenheter av Hi-Liteprodukter? Hi-Lite är undervattensspotlights som man placerar i akvariet och som kan lysa upp tex. bubblor eller som punktbelysning i akvariet, dessa finns i färgerna grönt, blått och lila. Det finns även laserljus som man kopplar till samma system. Min fråga är: Syns spottarnas ljus så man kan njuta av dom på dagtid, eller måste man släcka lysrörsbelysningen för att spottarna ska få maximal "effekt/synbarhet"? Om man vill lysa upp bubblorna från en luftpump underifrån så att bubblorna blir färgade, hur många spottar behövs om man har en 30 cm lång syresten? Min tredje fråga är: Lyser laserspottarna i olika färger eller bara i en? Ger laserljus ett häftigt ljus även då lysrörsbelysningen är tänd? Vore jättebra om någon kunde besvara mina frågor. Länk till Hi-Lite är:

http://miraclebeam.com/hilite.asp

Ni som har dessa produkter är välkomna att delge er erfarenhet, åsikter, tycke och smak ;-)
    Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.
  • grimreaper
    • December 2003
    • 40

jag har 3 st hi lite och en "fyr" med laser i. för att man skall se spottarna får ljusrampen vara släckt eftersom den annars "stryper" spottarnas ljus. lasrn syns bra om du har skitigt vatten eller lite gult av t.ex avfärgade rötter annars syns dom inte så bra. för att lysa upp 30 cm syre sten tror jag du klarar dig med 3 st. och ja lasern lyser bara i ett ljus.
    720, 110, 95.
    / Johnny

Kommentar

• kampfisken
      • September 2003
      • 666

Då passar spottarna främst som grynings/skymningsljus samt eventuellt nattljus? I vilken färg lyser lasern, rött? Är lasern vackrare än Hi-Litespottarna? Finns det laserlampor som skiftar färg, form och mönster i skenet (typ discolaserljus)?

Kommentar

• grimreaper
        • December 2003
        • 40

ja dom passar bäst som nattljus. lasern lyser i rött. vet ej om det finns som skiftar färg el dyl.
        720, 110, 95.
        / Johnny

Kommentar

• kampfisken
          • September 2003
          • 666

Då dom mest är lämpade som nattljus, är det värt priset att beställa hem ett paket med 3 lampor + box?

Kommentar

• grimreaper
            • December 2003
            • 40

jag gillar mina men det är juh en smaksak, om du är vaken ofta när karet är släckt ar det värt det.
            lycka till =)
            720, 110, 95.
            / Johnny

Kommentar

• kampfisken
              • September 2003
              • 666

Tack ;-)

Kommentar

Arbetssätt...