Luft under silikonet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • izac
    • April 2003
    • 756

Luft under silikonet

Testade att vattenfylla ett begagnat akvarium för att kolla om det läckte. Silikonen verkade rätt kass. Var torr som papper på vissa ställen. Fyllde karet denna morgon, och det har inte börjat läcka än. Hur lång tid ska man vänta innan man kan vara på den lite säkrare sidan?

Iaf. Karet står tomt med endast vatten i. När jag fyllde karet och kollade på silikonfogarna såg jag att det är som luft under kanterna. Vad innebär det här? Det är inte så överallt, utan lite "fläckar" här och där.
    Vore jätte snällt om ni kunde berätta vad det innebär.
  • bagarn
    • March 2003
    • 31

töm akvariet och limma om det

Kommentar

• izac
      • April 2003
      • 756

Ursprungligen skickat av bagarn
      töm akvariet och limma om det
      Ere så pass? Pga luftfickorna under silikonet eller?

Kommentar

• Ulla
        • April 2002
        • 1163

Det bästa är nog att silikona om den nu, innan du kör igång den med fiskar och allt. Om silikonen är knastertorr på sina ställen lär det inte dröja länge innan det börjar läcka någonstans.
        Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

Kommentar

• izac
          • April 2003
          • 756

Mmm. Just därför hade jag bara i vatten (inge sand etc) för att se om det läckte. Men det lär alltså göra det inom en snar framtid?

Kommentar

• Tottofagrin
            • July 2003
            • 330

Jag hade ställt mig frågan: När vill jag allra minst silikona om karet? Jo, när jag är tvungen att tömma det på grus, inredning, växter, fiskar och vatten. Så mitt tips är också att göra det nu när du har chansen att göra det relativt smärtfritt.

/Kalle
            MVH Kalle
            "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

Kommentar

• izac
              • April 2003
              • 756

jo.. så sant.
              Ska ta itu med det i helgen.

Kommentar

Arbetssätt...