Hmm...
Jag är ny här och har inte ägt så mycket som en guldfisk under mina 21 år...
Nu hade jag tänkt påbörja min fisk-karriär med en "guldfiskskål" och en liten fisk som inte är allt för kräsen...
Jag har en skål som rymmer 13L och en pump, längre än så har jag inte kommit.
Jag har skummat igenom trådarna här på forumet och skålar verkar inte vara av det populära slaget, vilket jag visserligen kan förstå.
Men eftersom jag vill börja lite försiktigt för att se om det här med fiskar är något för mig vill jag inte slänga mig in i det hela och köpa ett stort, dyrt akvarie...
<b>Så vad jag egentligen vill veta är:</b>
Vilken fisk skulle inte få hjärtslag av att bo i min lilla vattenpöl?
Om fisken behöver en polare...får han också plats?
Hur skulle ni gå till väga om ni var....mig? Från tom skål till skål med fisk som inte vantrivs?
Om det är så att Emsan är en fiskmänniska kommer självklart firren få både stort utrymme och kompisar.
Tack på förhand! /Emsan
Jag är ny här och har inte ägt så mycket som en guldfisk under mina 21 år...
Nu hade jag tänkt påbörja min fisk-karriär med en "guldfiskskål" och en liten fisk som inte är allt för kräsen...
Jag har en skål som rymmer 13L och en pump, längre än så har jag inte kommit.
Jag har skummat igenom trådarna här på forumet och skålar verkar inte vara av det populära slaget, vilket jag visserligen kan förstå.
Men eftersom jag vill börja lite försiktigt för att se om det här med fiskar är något för mig vill jag inte slänga mig in i det hela och köpa ett stort, dyrt akvarie...
<b>Så vad jag egentligen vill veta är:</b>
Vilken fisk skulle inte få hjärtslag av att bo i min lilla vattenpöl?
Om fisken behöver en polare...får han också plats?
Hur skulle ni gå till väga om ni var....mig? Från tom skål till skål med fisk som inte vantrivs?
Om det är så att Emsan är en fiskmänniska kommer självklart firren få både stort utrymme och kompisar.
Tack på förhand! /Emsan
Kommentar