Finns det någon mer än jag som har problem med AquaEl pumparna. Jag har en AquaEl 2 i 100 liters. Den för ett himla liv och efter jag gjort rent pumphuvudet så funkar den knappt en vecka, sedan rör sig inte vattenytan och man ser inte att den pumpar någonting alls. Den pumpen är bara 4 månader gammal.
Jag har även en AquaEl mini i yngelkaret. Den för om möjligt ett annu värre liv. Den står i hallen men väsnas såpass att jag måste stänga till sovrummet för att kunna sova. Jag brukar vippa på pumparna så ingen luft finns kvar när jag sätter tillbaks dom så det är nog inte problemet....
Är det så att dom här pumparna är av lite sämre kvalité än andra pumpar?
Jag har en Eheim pump i mitt 45 liters som är ca 10 år gammalt och från den hörs inte ett knyst och den har fungerat utan några problem i alla år.
Johanna
Jag har även en AquaEl mini i yngelkaret. Den för om möjligt ett annu värre liv. Den står i hallen men väsnas såpass att jag måste stänga till sovrummet för att kunna sova. Jag brukar vippa på pumparna så ingen luft finns kvar när jag sätter tillbaks dom så det är nog inte problemet....
Är det så att dom här pumparna är av lite sämre kvalité än andra pumpar?
Jag har en Eheim pump i mitt 45 liters som är ca 10 år gammalt och från den hörs inte ett knyst och den har fungerat utan några problem i alla år.
Johanna
Kommentar