Svart glas till filterhörna i akvariet?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas T
    • December 2015
    • 5

Glömde länken!

Kommentar

• simka
      • November 2013
      • 326

Ursprungligen postat av Jonas T
      Sitter också och finular på detta! Hur funkar svart plexiglas i akvarium? http://www.plexiglasbutiken.se/websh...las-akrylplast
      Är det giftigt? Antar att det blir svajigt, men det går nog att stabilisera upp det med någon sträva.
      Mitt har funkat bra hittils men det stank ättika i en vecka, och skulle nog egentligen behövt vänta lite till. Så om du planerar att rolla, planera in väntetid.

Men tycker slutresultatet med svart på svart blev jättebra! Finns lite bilder här på karet här https://www.zoopet.com/forum/forum/-...0l-mbuna/page3
      450L Malawi - Pågående projekt
      180L Malawi - Avvecklat
      60L Rasboror & tetror - Avvecklat

Kommentar

• Jonas T
        • December 2015
        • 5

Simka, jäklar vad nice!! Ok, vi kan dra ett streck över mina sista 3 dagars planering inför kommande 540l... Tack för att du delat med dig!
        Stor fråga: VART hittade du den svarta filtermattan??

Kommentar

• simka
          • November 2013
          • 326

Tack, det värmer att höra

Planeringen är en väldigt rolig fas tycker jag & ibland förvirrande. Det är tjusningen!

Den köpte jag hos Kent i Nol (http://www.ciklidhobby.com). Bor du inom rimligt avstånd kan jag verkligen rekommendera ett besök eller två. Han skar till mattan efter mina mått ur en större bit matta så det går att få anpassat.

Vad ska du ha i 540´t?
          180L Malawi - Avvecklat

Kommentar

• Jonas T
            • December 2015
            • 5

Får ta en sväng dit!
            Ja planeringen är skitkul, men inte lika roligt för resten av familjen när man sitter och stirrar ut i tomma intet vid middagsbordet.
            Är du nöjd med filtreringen? Hur är det med smutspartiklar i vattnet?

Har inte planerat så mycket vad jag ska ha än faktiskt. Metr. Dolphin Manda, Hongi och elongatus chailosi åker med från 222l som jag har nu.
            Zebra chilumba "Maison Reef" tycker jag är läcker men har inte direkt läst om den än. Eventuellt klämma in någon
            aulonocara om det funkar med.

Jag kommer säkert höra av mig till dig med fler frågor simka!

Kommentar

• simka
              • November 2013
              • 326

Jag är väldigt nöjd med filtreringen än så länge. Den röjer snabbt undan diverse efter ex VB eller matning. Har 2x2000L/h vilket gör sitt . Vattnet är klart och fint och vattnet är klart, det mesta hamnar i flitren eller i de döda zoner som uppstår pga inredningen.

Du är så välkommen, bara kul att kunna ge tillbaka till forumet efter all hjälp jag fått själv
              180L Malawi - Avvecklat

Kommentar

Arbetssätt...