Hallå mina vänner, har nu gått och köpt mig ett nytt akvarium, (Juwel rekord 800 på 110liter). Planen är att jag ska dela upp akvariet på 2 delar med hjälp av en glasskiva. Varför jag valt att göra det med en glasskiva är för att akvariet ska bli ett räk-akvarium, och jag ska ha räkor i samma släkte som absolut INTE ska vara med varandra. (Crossbreeding) 
Jag hade tänkt att gå ner till den ''lokala glasmästaren'' och be om en 8-10mm tjock glasskiva med de exakt måtten jag behöver, sedan ska glaset sättas fast med akvariesilikon.
jag har dessvärre en liten fundering, hur stor ska glasskivan vara? måttet på akvariet är 45cm högt och 36cm djupt. Jag utgår ifrån att glasskivan inte kan vara 45x36 utan den måste vara några mm mindre. Men hur mycket mindre?
någon som gjort något liknande innan? hade varit tacksam för all hjälp jag kan få! 
Mvh. Jeppe

Jag hade tänkt att gå ner till den ''lokala glasmästaren'' och be om en 8-10mm tjock glasskiva med de exakt måtten jag behöver, sedan ska glaset sättas fast med akvariesilikon.
jag har dessvärre en liten fundering, hur stor ska glasskivan vara? måttet på akvariet är 45cm högt och 36cm djupt. Jag utgår ifrån att glasskivan inte kan vara 45x36 utan den måste vara några mm mindre. Men hur mycket mindre?

Mvh. Jeppe

Kommentar