Tips på var man kan köpa timers?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

Tips på var man kan köpa timers?

Hej , vill att ljusen går på /av automatiskt börjar bli lite jobbigt o släcka innan man lägger sig ibland är man trött o ibland glömmer man etc , så nu blire timers , någon som har tips var man kan hitta dem?

helst 1 slot , och med flera inställningar så man kan välja när den ska på och av flera gånger under dagen
    Senast redigerad av blaze1337; 21 January 2015, 15:00.
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

Varuhus, elkedjor, Ikea, Jula mm

Kommentar

• Krisping
      • January 2015
      • 33

Ica Maxi tar 39:- för en vanlig timer, köpte själv en igår till Co2 anläggningen.

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Ursprungligen postat av Jesper Broman
        Varuhus, elkedjor, Ikea, Jula mm
        Ja det är nog svårare att räkna upp var man INTE kan köpa sådana.
        En liten varning dock - de billigaste (ca. 30 spänn) har ofta lite dålig kvalité och lägger av efter en tid. Se alltid till att du är närvarande (inte alltid, men ofta) när belysningen slås på och av så att du vet att den funkar som den skall
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• HeidiH
          • October 2014
          • 629

Köpte 3pack på clas ohlsson. Typ 100-129 kr. Men rekommenderas ej. Två av tre jar blrjat surra duktigt efter en tids användning. Den ena efter två dagar den andra ca två veckor. Men annars sköter de sig som de ska

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Kommentar

• Styfv
            • November 2012
            • 176

Hej!

Biltema har en jättebra digital som man kan ställa dag för dag, olika dagar, helg eller i princip hur man vill. Kanon för sovmornar på helgen. Har funkat utan problem i säkert 6-8 år hos oss.

Styfv, Karlstad

Kommentar

• blaze1337
              • July 2014
              • 646

tack för alla svar , jo vet att många har det tänkte mer ifall det var några speciella som akvarister använde men vanliga blir bra tror jag finns på clas ohlson~~ för 50 kr köper såna efter jobbet idag o får se hur det blir

edit tack för alla svar

styfv låter bra tar nog det isf med tanke på att du haft det över 6 år o de funkat tack för tipsen!

Kommentar

• Axman
                • January 2013
                • 188

Jag trodde att det låg något och skallrade mot glaset eller liknande i akveriet, eller obalans i en pump. Efter två veckor kom jag fram till att det var timern. =) Så köp inte för billig! De mekaniska är enkla att ställa in men kan surra, sedan finns det digital men den var rätt bökig jämfört.

Kommentar

• Falconer
                  • November 2005
                  • 786

Tips på tysta timers kan vara bra tycker jag. Alla billiga timers skramlar så mycket. Ör det digitala som gäller?

Kommentar

• blaze1337
                    • July 2014
                    • 646

Ursprungligen postat av Falconer
                    Tips på tysta timers kan vara bra tycker jag. Alla billiga timers skramlar så mycket. Ör det digitala som gäller?
                    låter som det , får panik av allt som skramlar så det lär inte bli något billigt får fråga i biltema om dem kan garantera att det ej skramlar efter ett tag + så verkar digitala vara dem som kostar lite mer men men bättre köpa något som funkar på 1 gång än hålla på.

Kommentar

• erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

Hade en billigare timer som var störande men så vände jag upp och ner på den varvid den tystnade. Vintertid har jag nog 20-30 timers igång och ibland är det väl någon som faller ifrån. Men de flesta håller igång. De flesta inköpta när specialpris på 10 kr gäller.
                      Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Live2Ride
                        • January 2014
                        • 312

Denna kör jag med. Fungerar bra och många inställningar. http://www.clasohlson.com/se/Digital...ingsur/32-8618
                        /Lars

Kommentar

• Krisping
                          • January 2015
                          • 33

Nu blev jag nojig att den analoga skulle väsnas då jag har karet i sovrummet, körde och köpte en digital på Biltema precis

Kommentar

• blaze1337
                            • July 2014
                            • 646

Ursprungligen postat av Krisping
                            Nu blev jag nojig att den analoga skulle väsnas då jag har karet i sovrummet, körde och köpte en digital på Biltema precis
                            hahaha du gjorde min dag , ska dra o göra samma sak nu , tackar för tipset lars ska kolla över den i bilen!

Kommentar

• Live2Ride
                              • January 2014
                              • 312

Ursprungligen postat av blaze1337
                              tackar för tipset lars ska kolla över den i bilen!
                              Var så god :-). Tycker den är bra då man kan ställa in olika tider för varje dag. Så på helgerna förskjuter jag tiderna då ljuset är tänt en par timmar så det lyser längre på kvällen :-)
                              /Lars

Kommentar

Arbetssätt...