eheim professionel 3 2075 600

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Svante85
    • January 2015
    • 6

eheim professionel 3 2075 600

Hejsan!
    Beställde ett ytterfilter dagen innan jul.
    dock har det inte kommit än. Blev ett
    eheim professionel 3 2075 600. Någon
    som har bra eller dåliga erfarenheter?
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

Jag har ett sådant som varit igång i ca 1.5 år, filtret gör sitt jobb och är enkelt att underhålla och rengöra. I mitt filter har jag byt ut den vita filtermattan (eller filtervadden) och fyllt upp den korgen med extra runda kulor (EHEIM Substrat Pro). I akvariet har jag på inloppet till filtret monterat ett förfilter som jag rengör vid varje vattenbyte, denna manöver sparar rengöring av ytterfiltret.

När du skall montera slangarna så doppa slangänden i varmt vatten, då blir den enklare att trä på. När du den skall få igång filtret så kan primerknappen vara kämpig, sug då istället direkt utloppsslangen för att få igång häverteffekten.

EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

Kommentar

• Svante85
      • January 2015
      • 6

Tack för tipsen sitter och väntar varje dag nu på att den ska komma.

Kommentar

• Svante85
        • January 2015
        • 6

Nu har jag äntligen fått hem mitt filter dax att montera

Kommentar

• Svante85
          • January 2015
          • 6

Så nu har jag äntligen kopplat ihop mitt nya filer. Är super nöjd hittills. Körde på ek´s tips om att värma slangarna innan man trär på dom. Dock fyllde jag inte filtret med vatten, utan kopplade bara ihop allt och tryckte på prime knappen 2ggr. Misstänker att det tar lite tid innan alla små luft fickor i filtret blir fyllda? Tråkigt att det inte är flera som skriver om detta filter. Vore roligt att höra positiva som negativa saker. Är väl inte bara jag och Ek som äger ett sånt filter?

Kommentar

• Jonas1978
            • November 2014
            • 54

Jag har ett 2073 och ett 2075. Det är ju i princip samma. Bägge funkar klockrent. Det enda jag har synpunkt på är att när man lutar filtret kraftigt, typ 70 grader så läcker det lite. Jag måste göra det för att få ut filtret under akvariet. Ingen stort problem, men lite onödigt.

Kommentar

Arbetssätt...