Julas regulator till CO2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eluke
    • January 2010
    • 67

Julas regulator till CO2

Hej!

Har börjat bli lite nyfiken på det här med Co2 till mitt Fluval Edge 46L. Tanken är väl att köra med sodastream flaskor. Andra tips och förslag är välkommna givetvis

Men min första fråga om det är möjligt att tex köpa en regulator på Jula?

Dom har två st olika modeller vet inte om någon lämpar sig bättre för ändamålet.

eller

• Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Passar dom till Sodastreamflaskorna
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• KristianE
      • April 2012
      • 1443

Jag är osäker på att dom passar. Man använder nämligen olika gängor på olika flaskor för att inte kunna ta fel.
      Dessutom är det helt fel skalområde på primärmanometern och det sitter ingen sekundärmanometer utan det är flödesmätare.

Det blir nog dyrt att köpa billigt i det här fallet...
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

Kommentar

• Eluke
        • January 2010
        • 67

Ursprungligen postat av KristianE
        Jag är osäker på att dom passar. Man använder nämligen olika gängor på olika flaskor för att inte kunna ta fel.
        Dessutom är det helt fel skalområde på primärmanometern och det sitter ingen sekundärmanometer utan det är flödesmätare.

Det blir nog dyrt att köpa billigt i det här fallet...
        Hej Tack för svaret. Anledningen att jag frågade är att syrran jobbar på jula så det hade ju kunnat bli riktigt billigt . Men jag köper hellre något som är anpassat för det jag ska ha det till. Någon som har ett förslag på ett komplett system som är anpassat till sodastream flaskor?

Vad jag har förstått så är det bättre att köpa en adapter och en regulator som även passa större flaskor i framtiden ifall man skulle uppgradera storlek på akvariet.

Kan man komma undan med 1000kr för ett komplett system utan att det är dåliga grejer?

Kommentar

• Maffe
          • January 2003
          • 241

Kolla här: http://www.co2supermarket.co.uk/

Behöver inte bli dyrt..... Sen får man ju8 räkna in Diffusor/Reaktor och bubbelräknare men mank kan göra egna om man känner för det och givetvis Sodaflaskan!!
          Med vänlig hälsning, Mathias

Kommentar

• Eluke
            • January 2010
            • 67

Ursprungligen postat av Maffe
            Kolla här: http://www.co2supermarket.co.uk/

Behöver inte bli dyrt..... Sen får man ju8 räkna in Diffusor/Reaktor och bubbelräknare men mank kan göra egna om man känner för det och givetvis Sodaflaskan!!
            Tack jag kikar på länken och se om man kan bygga ihop något bra. Passar deras sodastream adapter våra flaskor i Sverige?

Kommentar

• Maffe
              • January 2003
              • 241

Det skulle jag tro ja!!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
              Med vänlig hälsning, Mathias

Kommentar

Arbetssätt...