Nån som byggt bänk av IKEA Metod väggskåp?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roffen2
    • August 2012
    • 197

Nån som byggt bänk av IKEA Metod väggskåp?

Hej,

lite sugen på ett 222 liters (110 x 45 x 45) och i så fall bygga en egen bänk. Ett alternativ är IKEA Metod väggskåp. Ett 60 cm brett och ett 40 cm brett (djup 40 cm) och sen en laminatskiva 110 * 45 ovanpå. Egen träsockel under så att luckorna går att öppna.

Nån som provat av bygga av dessa? Skulle de hålla utan att man behöver förstärka extra?

Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

/Roffe
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

Jag har mitt 112 på ett sådant. Reglade, helt bakstycke i 15mm plyfa och 22 mm målad mdf på toppen..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

"Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

Kommentar

• Azur
      • March 2003
      • 12946

Jag har kört akvarier upp till 160 liter på IKEA-skåp, fast inte just det där skåpet, och då har jag förstärkt med fyrkantlister inuti skåpet och kryss-stag på baksidan. Annars är det väl bara att testa: be 2-3 vuxna män sätta sig på skåpet och se om det verkar stabilt...
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

Arbetssätt...