Juwel rio 125 filter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimx
    • January 2014
    • 25

Juwel rio 125 filter

Har införskaffat ett Juwel Rio 125 akvarie. Nu går jag och funderar om jag ska byta ut det medföljande filtret (Bioflow 3.0) mot något annat?
    Gillar inte riktigt den stora plastlådan..
    Blir det et effektivare med ett filterhörn? http://backtonature.se/sv/tips-tricks/slimline-filter/
    Behöver man komplettera med ytterfilter?
    Ska antingen sätta i BTN slimline eller en Aquaterra bakgrund.
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

Det blir väldigt effektivt med ett filterhörn och du behöver inte komplettera med ett ytterfilter så det är bara att tuta på
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Kimx
      • January 2014
      • 25

Blir det Aquaterra rainforest bakgrund så borde det rymmas filter bakom hela bakgrunden? bygger ut ca. 4 cm + mera i hörnen..
      Svårt att bestämma sig när det gäller att kombinera passande bakgrund och sand.
      Skulle helst göra det ordentligt redan från början.

Kommentar

• åheim
        • April 2006
        • 13197

Det är en riktigt snygg bakgrund faktiskt det där och jag skulle gärna vilja ha en själv. Då kan du ju köra hela bakrunden med filter. Jag kan jag tipsa dig om ett par bra små pumpar med bra drag. http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=290&page=1

Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Kimx
          • January 2014
          • 25

Tror den skulle passa bra med ljus sand också t.ex Biltemas 175425.
          Satt faktiskt och kollade in just dom pumparna igår
          Renar ett filter bakom bakgrunden faktiskt effektivt matrester osv..? Bra mycket mer filteryta än Bioflow 3.0 iaf
          Med Aquaterra bakgrunden så är det antingen filter bakom el. ytterfilter som gäller.

Kommentar

• Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

Trevlig tråd!
            Tänker själv bygga filterhörn bakom BTN slimline i mitt hörnkar, vad tror ni om ett Aqua Clear 201 att driva filtret med? Jag råkar nämligen ha ett över!

Kommentar

• mpdemus123
              • April 2013
              • 44

Hade jag fått göra om mitt kar från början hade jag lätt valt den bakgrunden. Specialtillverkad för Juwels kar, verkar det som. Döljer det gigantiska filtret helt - filtret som jag personligen tycker är grymt bra. Så enkelt att rengöra också, bara öppna luckan och dra upp allt filtermedel.

Sen gillar jag även att det blir liksom som en liten "grotta" , kan man nog få fräckt djup med rätta aquascapen!

Kommentar

Arbetssätt...