Sätt ett extra stöd under bänken på mitten om det inte finns så att mittväggen får stöd på golvet så ska de nog gå bra !
sen kan du ju alltid limma alla träplugg med !
Lycka till !
Antagligen kommer den att hålla och med förstärkning enl. Mörtas modell blir det ännu bättre MEN,
så här tycker IKEA:
Bredd: 120 cm
Djup: 39 cm
Höjd: 42 cm
Max. belastning: 50 kg
Max. bildstorlek platt-tv: 46 "
Problem nr 2, spånskiva och slabba med vatten är ingen bra kombination, spånskivan suger vatten som en svamp och sedan är hållfastheten noll.
Försök hitta en kontorshurts, kontorsbord eller liknande på loppis, ofta massivt trä + stål och betydligt starkare. Myrorna och annan välgörenhetsloppis är bra ställen att leta på.
Tobbe
Senast redigerad av Tobbe R; 03 December 2013, 16:43.
tack, jag har ännu skaffat något. det lutar åt att inte köpa något på ikea men det kan hända att jag åker och kollar, jag antar att det också finns något spå ikea som är kraftigare!?
Bättre att köpa en bänk som är lika lång som de två burkarna så att hörnen på dem lastar av på det stående lodräta skivorna. Det behöver inte alls vara kraftigare, det är inte där problemet ligger utan att ena delen av burkarna, en av sidorna hamnar utan stöd underifrån eller kanske båda om du centrerar dem på bänken. På sikt kan överskivan , där den inte har stöd under böja sig något. Dumt. I.o.f.s kan du lägga en kralligare, mer formstyv skiva över det hela. Det handlar ju mycket små vikter..prova att klättra upp på valfri möbel hemma t.e.x , bord, stol eller bänk och se om den säckar ihop, tippar inte ;-)
Senast redigerad av Hemi; 13 December 2013, 18:28.
Kommentar