dålig fart på eheim pump

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dolmen
    • January 2013
    • 95

dålig fart på eheim pump

Tycker att det är jäkligt dålig fart på min eheim ecco pro 2036.
    Är löjligt klen på utblåset såattsäga.
    Är mitt första ytterfilter jag äger så fattar inte mkt..
  • Bluewing
    • August 2012
    • 10522

Om du har vaddet installerat i filtret så kan det becka igen totalt på ett par dagar.

Har samma problem med min 2075. Mitt Juwel innerfilter tuffar på i ett halvår med full fart utan åtgärd. 2075 blir som helt stilla på två veckor om det är mkt bös i akvariet.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

Kommentar

• åheim
      • April 2006
      • 13197

Sen är det så att ecco modellen har en väldigt liten "motor", och är därför väldigt svag, den ligger väl typ på 5-8w tror jag? Kör du med filtermaterialet som kom med pumpen så vill du kanske ha vadden eftersom det inte finns så mycket annat i filtret som fångar partiklar, men du måste göra rent den ofta.
      Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• dolmen
        • January 2013
        • 95

Plockade ur finfiltret å kolfiltret å jäklar vilken spurt det blev pån.
        Har iaf grovfiltret kvar som fångar upp mkt satyg, och det e i ungefär lika grovkalibrig som i innerfiltret jag hade å det dög bra de.
        Tack för tippsen

Kommentar

• ansjo
          • November 2005
          • 29967

Det räcker med grovfiltret, kör på dubbla sådana istället om du tycker det behövs. Definitivt kan du slänga kolfiltret iaf.
          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Inger H
            • December 2008
            • 11248

Ursprungligen postat av Bluewing
            Om du har vaddet installerat i filtret så kan det becka igen totalt på ett par dagar.

Har samma problem med min 2075. Mitt Juwel innerfilter tuffar på i ett halvår med full fart utan åtgärd. 2075 blir som helt stilla på två veckor om det är mkt bös i akvariet.
            Konstigt, jag har samma filter (2075), men har absolut inga som helst problem med att det gleggar igen (vadden tog jag bort från start). Jag har fyllt mitt med lite makaroner i botten - sen den blå grova filtermattan som jag har klippt i kuber.

//Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Bluewing
              • August 2012
              • 10522

dålig fart på eheim pump

Jag har varit för slö för din setup av eheim utan kör original. Men lägger du dina kuber i korgarna, Inger?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

Kommentar

• Inger H
                • December 2008
                • 11248

Jag har varit för slö för din setup av eheim utan kör original. Men lägger du dina kuber i korgarna, Inger?
                Japp jag har klippta kuber - fast du kan väl även klippa till "en matta" av den blå grova och fylla korgarna med om du så vill. Det här funkar enligt "min egen vad man nu ska fylla filtret med" - har ingen aning om det är rätt eller fel .

//Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Bluewing
                  • August 2012
                  • 10522

dålig fart på eheim pump

Tänkte göra sig du förut men hittade inte filtermatta i någon affär här i stan och då blev den lösningen vilande så att säga. Ska göra det snarast.
                  Juwel Lido 120

Kommentar

• Inger H
                    • December 2008
                    • 11248

Tänkte göra sig du förut men hittade inte filtermatta i någon affär här i stan och då blev den lösningen vilande så att säga. Ska göra det snarast.
                    Köp en stooor skiva från PWSS, den är bra att ha .

//Inger

Kommentar

• Bluewing
                      • August 2012
                      • 10522

dålig fart på eheim pump

Ok. Din vilja är min lag, Inger. Tjocklek?
                      Juwel Lido 120

Kommentar

• Inger H
                        • December 2008
                        • 11248

Ok. Din vilja är min lag, Inger. Tjocklek?
                        ...fem cm .

//Inger

Kommentar

Arbetssätt...