Kopplingar och slangar till Eheim
Kollaps
X
-
Det borde ju va en säker lösning. Ingen skarv utanför karet.
Nu blir jag nästan lite nojjig över lösningen på det andra ytterfiltret. Insugsröret går över kanten ut ur karet och där är slangen bara påtryckt. Hmmm
Trodde det var originallösningen då det såg ut så när jag köpte det.Familjen fisksoppa
Dotterns: 3*30l, 3*90l, 540l
Mina: 120l, 312l, 500lKommentar
-
Det borde ju va en säker lösning. Ingen skarv utanför karet.
Nu blir jag nästan lite nojjig över lösningen på det andra ytterfiltret. Insugsröret går över kanten ut ur karet och där är slangen bara påtryckt. Hmmm
Trodde det var originallösningen då det såg ut så när jag köpte det.
Jag säkrade mina slangar ut från filtret (eheim) med slangklämmor, då det läckte några droppar där. Möjligtvis att nya slangar som gissningsvis är mjukare hade fungerat men efter slangklämma så läcker det ingenting. Finns rostfria slangklämmor hyfsat billigt på tex jula.Kommentar
-
Slangarna satt på sin plats från början etc och även vid läckaget...Kommentar
-
Mitt läckte inte direkt heller, men några veckor senare undrade jag varför det var en liten pöl på golvet. Först blev det en chock då de verkade komma ifrån skarven mellan rutor på akvariet men till slut hittade jag att det rann från skarv mellan slang och sugröret ner i akvariet. En slangklämma stoppade läckage, sedan fick alla övrig skarvar en klämma i förebyggande syfte.
Slangarna satt på sin plats från början etc och även vid läckaget....
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
Kommentar