Var kan man hitta dessa Genomföringar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PondLover
    • November 2012
    • 54

Var kan man hitta dessa Genomföringar?

Som rubiken lyder, var kan man hitta dessa genomföringar som han använder i denna film? Ska försöka mig på att göra något liknande av en plastunna här hemma. Men jag kan inte hitta några genomföringar som liknar de han använder.

Vore mycket tacksam för svar!

Mvh PondLover

• ecco
    • November 2010
    • 500

Produkter till din trädgårdsdamm som Filter, pumpar, doppvärmare UVC-enheter slangar kopplingar belysning.

Välkommen till webbutiken! Det kan hända att de saker du letar efter inte går att hitta, vi jobbar nämligen med att lägga upp nya produkter. Saknar du något så kontakta oss så hjälper vi dig. Gå till kontaktformuläret.

Dom jag brukar leta först i om jag vill ha genomföringar o grejjer.
    Sambons blogg om våra akvarium.
    http://mizan3.bloggsida.se/
    Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

Kommentar

• PondLover
      • November 2012
      • 54

Har tittat på dessa sidor förut, men ingen av dem verkar ha gängade genomföringar som i videon, utan de har bara genomföringar som man måste täta med lim/tätmassa (Fix & Seal). Kanske har missat det eller finns det andra alternativ som skulle funka? Skicka gärna en länk i sådana fall! Genomföringen ska vara 40mm.

Mvh PondLover

Kommentar

• KristianE
        • April 2012
        • 1443

Jag köpte på byggvaruhus när jag byggde min vortextunna när jag hade damm. Va gummi packning som tätade, funka bra även på fet plast.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

Kommentar

• Ale22
          • February 2013
          • 36

Jag har köpt en del av mina kopplingar hos den lokala VVS-firman. Även pool-firmorna har en hel del att erbjuda, dock brukar priserna där dra iväg till helt fantastiska höjder, 200 spänn för en gängad rörstump på 10 cm är inte ovanligt.
          Notera också att i VVS-världen finns lite olika gängor, M-gänga, TUM och UNC är nog dom vanligaste, så att du verkligen får prylar som passar.
          I värsta fall går det att fixa med slippapper och lite gängtape, iallafall när det är plastdetaljer, rostfritt är knivigare.

Det är inte utan att det börjar rycka en del i dammtarmen nu när våren äntligen har kommit
          180l Växt/Sällskapsakvarie 54l växtakvarium 2st 20l Räkkuber
          Trädgårdsdamm Äkta guldfisk o guldid, koikarp

Kommentar

• Samfaran
            • March 2013
            • 44

Google/bilder/sök genomföring och du skall finna det du vill ha.
            Mvh
            Niklas

En gång Eheim - Alltid Eheim.

Kommentar

• PondLover
              • November 2012
              • 54

Tack för all information! Har nu hittad det jag söker http://www.aquawarehouse.se/shop/pro...roducts_id/388 . Men som ni ser har han en genomföring där vattnet kommer in och så har han två där vattnet kommer ut (det behövs den dubbla diametern på utflödet, så att tunnan inte översvämmas, rätta mig om jag har fel). Har ni något biligare alternativ till utflödet?

Kommentar

• Samfaran
                • March 2013
                • 44

Produkter till din trädgårdsdamm som Filter, pumpar, doppvärmare UVC-enheter slangar kopplingar belysning.

Går säkert att få tag i billigare och genomföringarna man bultar fast bör limmas.
                Mvh
                Niklas

Kommentar

• ecco
                  • November 2010
                  • 500

Billigaste är att skära en skåra som släpper ut vattnet.
                  Enkellt och billigt men kanske inte direkt snyggt.
                  Dock så kan man ju dölja både tunna och skåra på nått snyggt sätt.
                  Antar att du ska ha den stående som i videon precis vid kanten.
                  Sambons blogg om våra akvarium.
                  http://mizan3.bloggsida.se/
                  Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

Kommentar

• PondLover
                    • November 2012
                    • 54

Man tackar för alla svar! Behöver ett tips på en ventil som ska sitta längst ner i tunnan, där allt smuts vatten ska ut. Det är den enda delen som saknas just nu. Skulle ju funkat bra med denna http://www.emges.se/prestashop/produ...id_product=277 , men hur kan jag fästa den i tunnan?

Var lite otydlig men var detta filtret ska stå, men som ecco sa så ska jag ha den precis vid kanten.

Kommentar

• Samfaran
                      • March 2013
                      • 44

Om du bara skär en skåra i baljan så finns risken att allt rinner rakt ner och det blir väldigt mycket vatten runt botten av filtret. Ett alternativ är ju att borra ett hål och limma dit en rörbit i önskad diameter.

För att fästa den kulventilen så behöver du en genomföring på 50mm och ett 50mm PVC-rör som kommer att fungera som adapter.
                      Mvh
                      Niklas

Kommentar

• PondLover
                        • November 2012
                        • 54

Okej, tack! Tror jag fått ihop allt nu, annars hör jag av mig här på forument igen!

Kommentar

Arbetssätt...