Bygge av litet och större HMF

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Proviva
    • March 2013
    • 5

Bygge av litet och större HMF

Hej hej!
    Tänker bygga ett litet HMF till mitt 54 literskar. Vad tror ni om den här pumpen? Har rätt flöde verkar det som?

Tänkte prova på att bygga ett i det lilla akvariet för att sen göra ett till 100-literskaret och sen även ett till sköldpaddan i hennes 375 literskar.
    Till det sistnämnda tänkte jag prova denna pump.

Var kan man köpa bra filter? Djuraffärer har garanterat, men jag funderar på om det finns något billigare som fungerar minst lika bra?

I de mindre akvarierna har jag svärdbärare.

Tips och idéer tas emot med varm hand!

Jag är student så ekonomin tillåter inte dyra utsvävningar.

Tack och hej!
    Senast redigerad av Proviva; 05 March 2013, 07:54.
  • Proviva
    • March 2013
    • 5

Jag har ett svar till mig själv angående filter.
    Svarta filter på 40x50x5 cm finns att köpa från Bauhaus för 145 kr. Verkar även finnas att köpas från diverse webbutiker med. Sök på www.pondteam.com efter din lokala återförsäljare.

Pumparna ska jag testa så snart jag får hem dom.
    Jula-pumpen kommer in i slutet av mars.

Bra. Då vet ni.

Kommentar

• hannesc
      • December 2009
      • 13085

tack. kollade tråden nu. pumpen såg ju intressant ut. ge en utvärdering på hur den funkar sen.

Kommentar

• åheim
        • April 2006
        • 13197

Ursprungligen postat av Proviva
        Jag har ett svar till mig själv angående filter.
        Svarta filter på 40x50x5 cm finns att köpa från Bauhaus för 145 kr. Verkar även finnas att köpas från diverse webbutiker med. Sök på www.pondteam.com efter din lokala återförsäljare.

Pumparna ska jag testa så snart jag får hem dom.
        Jula-pumpen kommer in i slutet av mars.

Bra. Då vet ni.