Har jag alla fyra lysrören igång håller karet en temperatur på 28 grader! Doppvärmaren är givetvis avstängd sedan länge men herregud, alstrar dom verkligen så mycket värme? Tips på att sänka temperaturen är varmt välkomna.
Ska jag skaffa kylare till akvariet eller vad???
Kollaps
X
-
Christer5
-
Christer5
Vet inte hur du har det men jag har tagit bort dom två locken som sitter på täcklocken,sedan har jag vinklat upp det bakre täcklocket så att det blir luftat,detta hjälper för mig.
Annars är det nog någon typ av fläkt som gällerKommentar
-
Christer5
-
Christer5
Det har du rätt i,jag kommer nog att till sommaren köpa en Grotech fläkt men då får man ta bort det bakre täcklocket samt sätta ett nät så att inte fiskarna kan hoppa ut.
Klarade denna sommaren som gick men blir det en varm sommar så blir det svårt.Kommentar
-
Watt är watt, hur man nu än vrider på det, det som finns är diodrör men dom brukar inte vara lika snygga/bra.
En kylare är inget jag rekommenderar om du inte kan bygga in den i ett separat ventilerat utrymme som jag har gjort....
Fläktar kan köpa dig några grader men i slutändan så kan det bli jobbigt under sommaren...
Har du några extra pumpar för dina malawin?
//NiXoNKommentar
-
Vilken tråkig situation du har hamnat i och vad dåligt av juwel, ja menar de måste ju vara medvetna om det här värmeproblemet med deras kar. Det borde ju räcka att köra med endast 2 rör till malawi, men det blev för dunkelt sa du... täckglas och en lysramp skulle lösa problemet, min hagen glo-ramp värmer ingenting.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
Kommentar
-
Eftersom du troligtvis har minst 2 daylight av dom 4 lysrören kan du ju plocka om lite i de 2 ramperna och sätta bägge daylight rören i den ena och testa att bara ha just den tänd det borde räcka gott , vi har bara 1 daylight och 1 nature igång i vårat 450liters kar och det funkar kanon för oss iafKommentar
Kommentar