Hello, jag har startat mitt gamla 30 liters mollyhotell med sötvatten. Har tidigare haft saltvatten i ett par år. Jag tänkte använda biltemas marina epoxy som jag limmade fraggar med att limma till ytavrinningen. Har ju fisk i akvariet så Jag undrar om det kommer gå bra så fiskarna inte dör
Marint epoxy från biltema i sötvatten?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Om du läser på lite om biltemas marina epoxy så har det använts mycket just till fraggar förr.
Dom skall dock ha ändrat på sammansättningen så att det nu är giftigt för fisk, upplösta fenor verkar vara ett symptom.
Små mängder kan funka men jag skulle nog avråda från det för säkerhets skull...
//NiXoN -
Ok tack, har en gammal bit men ändå, vågar inte chansa. Behöver limma till överrinningen till karet då jag byter vatten. Vad kan man använda som man har hemma? Snabblim torkar ju fort men det dödar väl allting.Kommentar
-
akvariet har ett perforerat hål där vattnet rinner bak i bakgrunden för att gå igenom filtermedia, värmas etc. Den limmade jag igen och skar ut en del av väggen ovan istället så ytvattnet höjdes och kom över övre kanten, vill inte se vattenytan + då tas ytvattnet om hand om mer effektivt och det lilla vattenfallet som blir på baksidan ger syre.Kommentar
-
Kommentar