Aqua Medic 500 CO2 Reactor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoffanB
    • March 2011
    • 156

Aqua Medic 500 CO2 Reactor

Så jag har kört utan CO2 så länge jag har haft akvarie men märker nu i mitt stora att när det blir fler växter blir de lite mer "gula" och växer inte så jättebra längre. Hjälper det med co2? Jag har försökt läsa lite om det, vad man ska ha o.s.v. men har inte riktigt fått det klart.
    Så jag skulle vilja ha lite hjälp med om ni tycker det är nödvändigt med CO2, om Aqua Medic 500 CO2 Reactor är bra, isf kan man ha den bakom bakrunden ?

MVH Sofia
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

se det som en triangel. för att växter ska må topp så krävs ljus, gödning o en kolkälla. vad har du för ljus? för det är ofta det som är problemet

Kommentar

• SoffanB
      • March 2011
      • 156

Ursprungligen postat av hannesc
      se det som en triangel. för att växter ska må topp så krävs ljus, gödning o en kolkälla. vad har du för ljus? för det är ofta det som är problemet
      jag har två t8 36W, en för vattnet och en för växterna. från sylvania. På den för vattnet står det uv-stop.

jag har inte så mycket koll på allt det här då jag nyligen gått över från " å vilken fin fisk, jag köper den!!" till att läsa på och veta vad man gör.

Kommentar

• Danelius
        • February 2012
        • 79

Att växterna blir gula osv låter nästan mer som annan näringsbrist en Co2. Tillsätter du växtgödning till akvariet? Vad för växtgödning? Och hur ofta?
        /Danelius

Kommentar

• SoffanB
          • March 2011
          • 156

Ursprungligen postat av Danelius
          Att växterna blir gula osv låter nästan mer som annan näringsbrist en Co2. Tillsätter du växtgödning till akvariet? Vad för växtgödning? Och hur ofta?
          Jag har Happy-life happyplant. Jag tillsätter det en gång i veckan i samband med vattenbyte. Men växterna är glesa mellan bladen och sen blir de gulaktiga. Jag har bytt ljusrör för drygt en vecka sedan nu för de andra var väldigt gamla. Får se om det kan hjälpa något.
          Karet är också hyfsat nystartat och jag har haft en del problem med alger men de verkar vara borta för tillfället

Kommentar

• hannesc
            • December 2009
            • 13085

är det svärdsplantor?

lägg gärna in en bild.

köp PMDD och sen om du nite har refektorer så köp det med o lägg på rören. då ökar du ljuset med mer eller mindre 100%.

Kommentar

• SoffanB
              • March 2011
              • 156

jag har reflektorer, är uppe i fjällen just nu. Jag kommer hem om en vecka så då lägger jag upp bilder.

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Det gula låter som näringsbrist, och jag skulle personligen funderat lite över det röret du har till "vattnet"....
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

Arbetssätt...