Foderautomat på Aquael 112L?
Kollaps
X
-
skulle nog valt att inte ha foderautomat alls. har hört alldeles för många historier där den får eget liv o matar allt på en gång o så kommer man hem efter sin vecka i grekland till total fiskdöd.
varför ska du ha den? ska du iväg en vecka så kan du strunta i att mata. fiskarna klarar sig utmärkt ändå.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
Tjenare!
Jag kommer jobba lite tokiga tider en period och vill försöka hålla samma rutiner som tidigare på alla karen.
Det kommer ju finnas folk hemma som ser att de inte får tokspel, men det kan vara skönt att slippa lägga matandet på frugan som jag försöker hålla på gott humör då det kom hem 2 nya kar under augusti månad =DKommentar
-
okej. ja men sätt karborreband då. du vet sån där klistermärkeskarborreband. ( långt ord) en på locket o en på aoutomaten. karborra ihop. taadaaa.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
Jag antar att du kan sätta locket lite på sidan, så det inte täcker hela karet, då borde du kunna sätta automaten på kanten. Såvida du inte har hoppande fisk eller saker som klättrar.Fredrik Metcalf (MrLogic)
128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium
Kommentar
-
Jag har en liknande fast 54L. Jag prövade att tejpa och grejer men gick skit. Sen blev jag förbannad och prövade ta loss luckan, inkl "gångjärnet". Sen vände jag på lyckan så den är "bakåt" istället. Då kunde jag använda kanten och bara ställa min foderautomat på den, står helt rakt också. Men visst, har man jäkligt otur och har hoppande fiskar så kan dom ju hoppa ur!
Denna har jag:
Edit: Om du inte förstår kan jag ta bild när jag kommer hemKommentar
-
-
Jag har inte haft någon fukt än, men kan ju inte garantera något! Kan även koppla på en luftslang från luftpumpen om jag vill för att hålla det torrt, men kanske är vanligt att det går och har dessutom aldrig prövatMen kör så var tredje vecka och det funkar fint för mig
Kommentar
Kommentar