Akvarium från Hornbach

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    Akvarium från Hornbach

    Hallå, har letat efter akvarium nu, på något sätt fick jag veta att Hornbach säljer akvarium, någon sa även att ett 200 liters kar kostar 780 kr!

    Min fråga är detta värt o köpa, kommer det hålla eller kommer akvariet gå sönder på något sätt?:o
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    jepp.. stor lapp "bör inte fyllas med vatten".. skitskumt..




































































    ne.. klart de håller vatten de är väl kanske inte lika snygga som andra akvariebyggare men fullt funktionella..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av Luddson
      Hallå, har letat efter akvarium nu, på något sätt fick jag veta att Hornbach säljer akvarium, någon sa även att ett 200 liters kar kostar 780 kr!

      Min fråga är detta värt o köpa, kommer det hålla eller kommer akvariet gå sönder på något sätt?:o
      Du kan köpa dessa med gott samvete, det är garanti på akvarium som vilkan annan vara som helst.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        ... fast om det står på en lapp "bör ej fyllas med vatten" så är det kanske tänk att användas som terrarium....? Om en handlare är så pass ärlig så skulle jag inte misstro detta och då fylla med vatten
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Cyruz10
          • February 2010
          • 235

          #5
          Fråga om det är för akvarium eller terrarium, framgick inte av inlägg #2 om det var ett skämt eller inte med lappen...

          Det viktigaste är väl att kolla att silikonet ser bra ut, att det fyller ut mellan glasskivorna samt känna med fingret längs med silikonet på insidan av karet för att se att det inte har sjunkit in.

          Köpte själv ett MP kar nytt där silikonjobbet inte var det bästa och efter ett par månader började det läcka.

          Kommentar

          • Tobbe R
            • May 2009
            • 654

            #6
            Ursprungligen postat av Cyruz10
            Fråga om det är för akvarium eller terrarium, framgick inte av inlägg #2 om det var ett skämt eller inte med lappen...

            Det viktigaste är väl att kolla att silikonet ser bra ut, att det fyller ut mellan glasskivorna samt känna med fingret längs med silikonet på insidan av karet för att se att det inte har sjunkit in.

            Köpte själv ett MP kar nytt där silikonjobbet inte var det bästa och efter ett par månader började det läcka.
            Läs lite längre ner i fettis inlägg, han har ett misstänkt avvikande skämtlynne men i detta fall har han förstås rätt.

            Tobbe

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #7
              jepp, de har på fullt allvar akva(AQUA)rier med lappar om att de inte bör vattenfyllas.. ;D :P ;P XD XP X etc LOOOOL!!!!!1111!!!!
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Luddson
                • August 2011
                • 529

                #8
                Ursprungligen postat av ansjo
                Du kan köpa dessa med gott samvete, det är garanti på akvarium som vilkan annan vara som helst.
                Okej det låter bra, det jag är orolig över är om det inte skulle hålla o så får man 200 liter vatten på golvet

                Kommentar

                • Vanish
                  • April 2011
                  • 900

                  #9
                  Ursprungligen postat av Luddson
                  Okej det låter bra, det jag är orolig över är om det inte skulle hålla o så får man 200 liter vatten på golvet
                  Då har du både försäkring och garanti Men det vanliga är väl att det börjar läcka och inte att det spricker helt

                  Kommentar

                  • AnnikaW
                    • August 2003
                    • 343

                    #10
                    Jag har ett MP 80 (126 liter tror jag)inhandlat som akvariepaket på Hornbach. Det är väl typ 6-7 år nu. Jag är mycket nöjd med det.
                    Jag gillar att det är heltäckande topp. Inget ljus från lysrören åt sidorna.

                    Jag köpte nya lysrör (och satte på reflektorer), de som satt i var inte de roligaste.
                    Det medföljande innerfiltret använde jag inte. Jag kör ytterfilter.

                    Kommentar

                    • Millis71
                      • August 2011
                      • 225

                      #11
                      Jag har köpt mitt på Hornbach. Juwel, lido 120l med bänk. Jättenöjd måste jag säja. Kollade upp modellen o insåg att jag gjort ett fynd. Hornbach har bra priser på det mesta. Dom har även fiskar, växter o akvarietillbehör.

                      Kommentar

                      • esoxlucius74
                        • October 2009
                        • 493

                        #12
                        Ursprungligen postat av Millis71
                        Jag har köpt mitt på Hornbach. Juwel, lido 120l med bänk. Jättenöjd måste jag säja. Kollade upp modellen o insåg att jag gjort ett fynd. Hornbach har bra priser på det mesta. Dom har även fiskar, växter o akvarietillbehör.
                        Ja du tar väl bara färjan över så är du framme!!

                        Jag har också handlat akvariegrejjer där.. ALLTID kul att kolla vad de har, ganska stort utbud tycker jag!!
                        360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                        16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

                        Kommentar

                        • Cyruz10
                          • February 2010
                          • 235

                          #13
                          Men om det står klart och tydligt att karet inte ska fyllas med vatten så har du väl ingen som helst garanti om du fyller det med vatten och det sedan läcker? Det är ju inte ett akvarium utan terrarium och där gäller inga som helst försäkringar i världen om du fyller upp hela alltet med vatten och det sedan läcker.

                          Sedan är det aldrig någon dum idé att faktiskt kolla igenom silikonskarvarna på insidan och utsidan innan man köper ett nytt kar. Jag skrev om mitt exempel med MP kar, ett av de bästa märkena. Min poäng var att produktionsfel kan inträffa även hos dom bästa och det är aldrig dumt att dubbelkolla det.

                          Visst skulle försäkringen täcka om ett akvarium (läs, ej terrarium) skulle läcka p.g.a. fabrikationsfel. Men varför ska man dels betala självrisk, dels stå ut med allt jobb och besvär det innebär med en renovering av golvet/väggarna?

                          Kommentar

                          • Millis71
                            • August 2011
                            • 225

                            #14
                            Frågan gällde väl ett akvarium.... Dom har lite att välja på så fråga personalen. Lycka till!

                            Kommentar

                            • Vanish
                              • April 2011
                              • 900

                              #15
                              Alltså varför har du snöat in dig på att det är ett terrarium? Förstår du inte att han driver med trådskaperen?

                              Sen säger jag absolut inte emot dig med att kolla silicon, och visst är man så jäkla dum att man tar ett terarium som akvarium... Däremot kan man ju haft ett akvarium som terrarium, och det kommer ju funka som akvarium

                              Kommentar

                              Arbetssätt...