EHEIM professionel 3 electronic 2078 med pc interface?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • netweaver
    • May 2006
    • 486

EHEIM professionel 3 electronic 2078 med pc interface?

Hej allihopa!

Har fått möjligheten att köpa ett Eheim 2078 electronic med pc interface helt nytt fulla garantier osv. till ett bra pris under 2000,-
    Nån som har nån erfarenheter av dessa filter.
    Har idag ett JBL filter och ett wet/dry eheim men dom ska jag ha till ett nytt kar tänkte jag.
    Då jag ska ha det i vardagsrummet måste det vara tyst.

Mvh

Thomas
    \\
    Nybörjare varje dag jag vaknar
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

eheim står för kvalitet. sen allt det där med koppla till dator är ju bara extrarkrull. men eheim är erkänt bra filter.

Kommentar

• åheim
      • April 2006
      • 13197

Nu tycker jag du är lite naiv hannesc Hurvida eheim är kvalité har ju diskuterats en hel del och en hel del har ju faktiskt problem med sina, så eheim/kvalité är inte självklart Skulle jag själv upp i den prisklassen så blev det ett FLUVAL G utan en blinkning
      Senast redigerad av åheim; 24 August 2011, 21:08.
      Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• pereli
        • March 2005
        • 269

Jag har ett "2076" som jag är i stort sett nöjd med, speciellt funktionen att sänka flödet automatiskt i 12 timmar under natten. Enda nackdelen är att det har en tendens att låta lite för mycket när det blir nedsmutsat om man kör fullt flöde. Men det kan vara så att "2078" hanterar det lite bättre. /Per
        Min fotoblogg

http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

Kommentar

• hannesc
          • December 2009
          • 13085

aa okej åheim. men de STOD för kvalite iaf. sen har andra märken kommit ikapp. men det finns väl ingen tvekan om att det är ett bra filter iaf.

Kommentar

• åheim
            • April 2006
            • 13197

Ursprungligen postat av hannesc
            aa okej åheim. men de STOD för kvalite iaf. sen har andra märken kommit ikapp. men det finns väl ingen tvekan om att det är ett bra filter iaf.
            OK
            Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• netweaver
              • May 2006
              • 486

Jag har haft en hel del strul faktiskt med mitt 2227 filter (wet/dry) att få det tyst efter rengöring men får skaka slå av/på in o utsug tillslut tystnar det dock.
              Mitt JBL filter är jag mer än nöjd med faktiskt än sålänge.
              Fluval har jag ett antal innerfilter som kört både i salt o sött har aldrig strulat.
              Kanske ska kika på deras externa filter tanken har inte ens slagit mig.
              \\

Kommentar

• netweaver
                • May 2006
                • 486

Ett Fluval G blir det inte det kostar mer än dubbelt så mycket G6 från tyskland 529€
                Men coolt ser det ut.....
                \\

Kommentar

• Faltaren
                  • July 2005
                  • 1453

Jag har två stycken 2076 och jag är helnöjd. Just att man kan kontrollera flödet är guld värt. Hör dem inte och de bara går och går
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

Kommentar

• Kapten Zoom
                    • January 2011
                    • 814

Jag har ett 2075 och det är Mercedes-kvalitet! Rengör vattnet otroligt bra. Bra flöde, tyst och långa serviceintervall. Ett kickass filter helt enkelt.
                    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

Kommentar

• åheim
                      • April 2006
                      • 13197

Jag har också en eheim, en classic 2215 (mer åt skoda hållet) och det tuffade och gick men den renade vattnet ganska dåligt, mycket partiklar som for runt och så hade det ett högt brummande ljud som var som en spark i arslet(lika irriterande), det är därför förpassat till ett mörkt hörn i förrådet och kommer aldrig se dagens ljus igen

PS. Vill bara klargöra att märket på filtret har inget att göra med hur bra det filtrerar vattnet, det handlar istället om att använda ett bra filtermaterial!
                      Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• netweaver
                        • May 2006
                        • 486

Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                        Jag har ett 2075 och det är Mercedes-kvalitet! Rengör vattnet otroligt bra. Bra flöde, tyst och långa serviceintervall. Ett kickass filter helt enkelt.
                        Då borde ju inte 2078 vara sämre och får det för under 2000,- med frakt osv.
                        Blir nog till att lägga beställningen nu
                        \\

Kommentar

• netweaver
                          • May 2006
                          • 486

Så då la man en beställning 2078'an och en del annat smått o gott.
                          \\

Kommentar

• Kapten Zoom
                            • January 2011
                            • 814

Ursprungligen postat av åheim
                            Jag har också en eheim, en classic 2215 (mer åt skoda hållet) och det tuffade och gick men den renade vattnet ganska dåligt, mycket partiklar som for runt och så hade det ett högt brummande ljud som var som en spark i arslet(lika irriterande), det är därför förpassat till ett mörkt hörn i förrådet och kommer aldrig se dagens ljus igen

PS. Vill bara klargöra att märket på filtret har inget att göra med hur bra det filtrerar vattnet, det handlar istället om att använda ett bra filtermaterial!
                            Jo 2215 är ju en litet enklare modell. Pro3 (2073,74,75,76,78,80) har ju en massa finesser som är smidiga, såsom grovförfilter, möjlighet att enkelt knäppa loss slangarna med autoavstängning innan. Ställbart flöde (bra), priming, korgsystem, stor filtervadd, mm.

Just 2075 kommer med färdigt filtermedia. OBS! För 2078 måste du köpa en filtermediasats vilket består av grov och finfilter, samt även köpa olika makaronilösningar, typ mech och allt vad de heter. Eller från annan tillverkare.
                            Senast redigerad av Kapten Zoom; 25 August 2011, 05:22.
                            Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

Kommentar

• netweaver
                              • May 2006
                              • 486

Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                              Jo 2215 är ju en litet enklare modell. Pro3 (2073,74,75,76,78,80) har ju en massa finesser som är smidiga, såsom grovförfilter, möjlighet att enkelt knäppa loss slangarna med autoavstängning innan. Ställbart flöde (bra), priming, korgsystem, stor filtervadd, mm.

Just 2075 kommer med färdigt filtermedia. OBS! För 2078 måste du köpa en filtermediasats vilket består av grov och finfilter, samt även köpa olika makaronilösningar, typ mech och allt vad de heter. Eller från annan tillverkare.
                              OOOPPS inte bra att beställa sena nätter såg nu att jag behövde 2 x Mech Pro men får sponsra min lokala handlare lite också.
                              Sen fundera jag på att använda biobollarna från mitt inkörda 2227 filter i en av korgarna.
                              \\

Kommentar

Arbetssätt...