Vilket akvariemärke är "bäst" med 400l akvarier?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KaOl

Vilket akvariemärke är "bäst" med 400l akvarier?

Hej allihopa.

Tänker skaffa ett 400l akvarium och tänkte höra av era tankar och tips om dem. Eller överhuvudtaget om ni kommer på nåt man ska tänka på.

Har sett Juwals akvarier men tycker inte de (särskilt möblerna) är så fina...men det skiter jag i om kvalitén är bra?!

Har läst om Aquastabil - de är snygga, men är de också av bra kvalité?

Och om man skulle köpa allt separat: Vilket pumpmärke är "bäst"? Ska man ha ett ytter- eller innerpump på ett så stort akvarium?

Kanske svåra frågor, men läser gärna era åsikter.

Tackar för svaren!
  • Almqvist
    • July 2010
    • 76

personligen gillar jag juwel. Jag upplever Att det är bra kvalite på båda bänk och tank, det ända jag har ändrat är filtret gick från deras innerfilter pga av dom tar stora plats, och satte dit ett ytterfilter i ställe

satsa på ett vision 450 det är brutalt

Kommentar

• ecco
      • November 2010
      • 500

Själv skulle jag köpa ett helglasat med svartsilikon i kanterna. Tycker dom är betydligt snyggare än något man kan köpa färdigt. Går ju även då att göra karet efter egna mått så den passar perfekt på den bänk man ska ha den på. Som bänk hade jag skaffat köksmoduler från IKEA med en bänkskiva ovanpå. Ljusramper finns att köpa färdiga hoss diverse olika nätbutiker. Samt så hade jag kört med ytterfilter då jag gillar mängden filtermedia som dom har.

Dock så är denna variant säkert den dyraste men även den snyggaste som jag ser det.
      Sambons blogg om våra akvarium.
      http://mizan3.bloggsida.se/
      Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

Kommentar

Arbetssätt...