Någon som vet vart man kan få tag på en koppling från co2manometer till sodastreamflaska?
vi ju helst inte köpa ny manometer avsett för sodastreamflaska.
Har själv letat efter en sån men enbart hittat svindyra, har för mig humlegården tar 450kr (kanske minns fel).
finns lite billigare på e-bay och bryggeri butiker i tex england men dom är inte långt ifrån i pris tyvärr
Nej de verkar ju inte gratis direkt, kostar ju som en halv manometer men det är ju så med specialgrejer.
Det e väl bara att bita i det sura äpplet om man vill ha en sån!
är väl svårt att få tag i en beg skulle ja tro!!!
Jo begagnat är nog rätt svårt, själv är jag mera inne på att det nog väldigt fort lönat sig att direkt bara köpa en vanlig brandsläckartub istället då det relativt mot en adapter inte är mer än 4-6 påfyllningar (av sodastream flaskor) extra i pris för en sån.
Magnetventil och reduceringsventil hittar du på e-bay billigt, närmare samma pris som adaptern än dubbla
hållermed fuzzop. jag hade tankar på att göra om min sodastreamer med. men det blev tillslut dyrare än att hitta en begagnad större tub på internet. sodatreamtuberna är ju rätt små med så du för fylla på ofta. o då kommer ud förlora ännu mer pengar. för det kostar ungefär lika att fylla på en liten tub som en stor tub. så se om du hittar en större på internet nånstans
grejen är att jag har en komplett anläggning med stor tub men nu har jag bytt akvarie och då får jag inte plats med den stora tuben så därav valet! De hade på Humle går så det fick bli en sådan med lite tveksamhet på priset. Men behöver man så får man betala sitt pris!!!
Ska ju vara till ett Fluval edge 25l så det går ju inte åt så mycket co2 förhoppningsvis!
Kommentar