Hej! Jag har också dessa lampor tillsammans med lysrör och är nöjd. På den här bilden är karet helt nystartat så strunta i växtligheten. Ska ta hit syster med riktig kamera så att jag kan visa hur det ser ut nu....
Studiolampa från Kjell - funkar det?
Kollaps
X
-
-
Uppdatering! Har kört med 2 studiolampor sen i början av februari, så här blev det:
Länk till bild!
Som synes växer det som ogräs, även lite mer krävande sorter klarar sig bra. Jag är riktigt nöjd med den här lampan! Nu håller jag på att starta upp DIY-CO2, så framöver kommer jag nog att få rensa växter som en galning!Ska försöka få lite bättre ordning på scapen också, just nu är det en salig röra av olika växter.
Det stora problemet med lampan upplever jag är att hitta en bra armatur då den är så stor och klumpig. Den bländar dessutom rejält om man inte har en skärm som går ner och täcker den nedre kanten av lampan. Jag hade också som krav att det skulle vara en hyfsat snygg lösning då karet står i vardagsrummet, jag ville inte ha skrivbordslampor eller liknande! Jag tog till slut vanliga lampskärmar av plast/tyg från IKEA och det fungerar fint! Det släpper tyvärr igenom en del ljus uppåt som gärna hade fått komma ner i karet istället, men å andra sidan släpper det också igenom ev. vattenånga och jag borde alltså slippa kondens i armaturen. Jag är supernöjd med resultatet i alla fall!Kommentar
Kommentar