Filtrering och värmespridning !?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misantrop
    • January 2010
    • 151

Filtrering och värmespridning !?

Hej!

Blir det sämre filtrering och värmespridning om man inte strömt vatten ? = Det blir bättre filtrering och värmespridning om man har strömt vatten ?

MVH
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

jo så är det generelt. hur så?

Kommentar

• Misantrop
      • January 2010
      • 151

Ursprungligen postat av hannesc
      jo så är det generelt. hur så?
      Jag ska skaffa Apistogramma cacatuoides, och har fått information om att de behöver lugnt vatten, ej strömt alltså.
      Hur ska jag komplettera det ?

Kommentar

• hannesc
        • December 2009
        • 13085

jamen det är inga problem. kör med ett strilrör eller så. sååå dålig cirkulation kommer du inte få. o inte så dålig filtrering heller. tänkte mer på att du hade för klen eller ingen pump alls.

har man en värmare i kommer vattnet "cirkulera" av ren termik. men värmaren kommer dock inte kunna hålla tempen för vattnet komemr vara värmare just runt den o då kommer den ju stänga av sig.

men det går bra men vilket filter som helst typ till kakaduor. bättre då att plantera MASSOR med växter o rötter o stenrösen så strömmen bryts.

Kommentar

• åheim
          • April 2006
          • 13197

Ursprungligen postat av Misantrop
          Hej!

Blir det sämre filtrering och värmespridning om man inte strömt vatten ? = Det blir bättre filtrering och värmespridning om man har strömt vatten ?

MVH
          Du får effektivare filtrering om du har en hög genomströmning genom filtret, men du kan få ett lugnt vatten trots en bra genomströmning genom att använda grovt utblås som du riktar på ett bra vis! Jag har ett kar där jag vill ha riktigt lugnt vatten och där använder jag en grov 90 graders böj som har ett innermått på 3 cm som är riktakt nästan rakt upp, då får jag ett riktigt lugnt vatten trots en bra genomströmning!
          Senast redigerad av åheim; 09 November 2010, 22:24.
          Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Misantrop
            • January 2010
            • 151

Ursprungligen postat av åheim
            Du får effektivare filtrering om du har en hög genomströmning genom filtret, men du kan få ett lugnt vatten trots en bra genomströmning genom att använda grovt utblås som du riktar på ett bra vis! Jag har ett kar där jag vill ha riktigt lugnt vatten och där använder jag en grov 90 graders böj som har ett innermått på 3 cm som är riktakt nästan rakt upp, då får jag ett riktigt lugnt vatten trots en bra genomströmning!
            Vart kan jag köpa en sådan ?

MVH

Kommentar

• åheim
              • April 2006
              • 13197

Här kan du få tag på lite smått och gott! http://www.akvarieshop.se/-c-49.html...467029790ae311
              Viva Leo Buscaglia

Kommentar

Arbetssätt...