Glapp i ljuset

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dussa
    • March 2008
    • 32

Glapp i ljuset

Belysningen till mitt Juwelakvarium (240 l) slocknade helt plötsligt. Det går att sätta i sladden igen och ibland på så sätt få ljus igen, men så sloclknar det igen. Dvs det är glapp! Kan dte vara dags att byta lysrör bara, och att dte ter sig så, eller måste jag byta hela ljusrampen tror ni? Eller sladden...Gillar inte ljus som blinkar med tanke på el ch brandrisker, men ve inte riktigt om det är något enkelt eller något allvarligt, och heller inte ritkigt vad jag ska göra. Kan någon tipsa?!

Tack på förhand!
  • Salamader
    • August 2010
    • 99

Kanske en dum fråga, men har du provat att skruva lysrören? Mina slocknade innan för att de inte satt ordentligt.

Kommentar

• tulle89
      • March 2006
      • 1183

Glimtändaren!

Brukar vara denna som är sliten när det blir blink på ljuset. Kostar 10:- i en djuraffär (och ännu billigare hos någon lampgrossist) och är det första jag hade testat att byta.

Utgår ifrån att det är t8 rör? T5 har ingen glimtändare så då är det inte den vf
      Med Vänliga Hälsningar Tulle

Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

Kommentar

• Dussa
        • March 2008
        • 32

Fixat

Tack för tipsen! Jag ringde min akvarieaffär och han sa att dte inte alls var ocanligt att Juwelljus glappade. Hur som helst så blev det att jag köpte nytt, för att inte riskera säkerheten. Kostade en knapp tusenlapp, och nu har jag T 5.

Kommentar

Arbetssätt...