Akvarie ramp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrkjellman
    • March 2006
    • 203

Akvarie ramp

Jag är ute efter och hitta själva eldosan i denna ramp http://www.zoovaruhuset.com/images/s.../A101.1770.jpg om det går och köpa som tillbehör lr hur jag enklast får liv i mina lysen igen. Den vita eldosan i den har gått sönder så skulle behöva hitta en ström källa till den någon som har något tips?
    /Mr Kjellman
    1 st 240L
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

Förstår jag dig rätt att det är drosseln som gått sönder?

Finns att köpa här.
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

Kommentar

• mrkjellman
      • March 2006
      • 203

Ja denna är det som har gått bort https://dl.dropbox.com/u/10312008/DSC_0055.jpg så det är ju egentligen bara en dosa o koppla in elen på som behövs.. och jag är ingen elektriker så har ingen koll va man kan använda:P
      /Mr Kjellman
      1 st 240L

Kommentar

• tulle89
        • March 2006
        • 1183

Det du behöver är en drossel som klarar av rätt antal watt

Alternativet är att skruva sönder en vanlig takarmatur med rätt wattstyrka på drosslen. Gissar att du har 18watts lysrör så hittar du en sådan så fungerar den.

Gjorde en snabb sökning. http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=148855914
        Där är en 2x18watts du kan använda dig av

Är dock inte elektriker själv så rådfråga gärna någon om du känner först och om denna evetuellt kan koppla. Ska göras av fackmän för att vara på säkra sidan.

Kommentar

• mrkjellman
          • March 2006
          • 203

hittade en billigare på kjell.com Lysrörsreaktor 30W
          Typ: Helvar L30A-P Lämplig för lysrör: 1 st 30W eller 2 st 15W. 230V. Mått: 150x42x28 mm.

Den borde gå o använda va...sen kan ja ju ta va e de för skillnad på T8 och T5?
          /Mr Kjellman
          1 st 240L

Kommentar

• tulle89
            • March 2006
            • 1183