10l akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bullfisk
    • May 2010
    • 28

10l akvarium

Hej!
    Har införskaffat ett fint nytt 10-liters.
    Är det någon som har idéer på vad man kan ha i det? Det är ju tyvärr lite litet. Hittills har jag funderat på snigel och räka och att eventuellt låta min salamander flytta dit, men det kanske är för litet för både salamander och räkor, då bottenytan inte är så stor?

Någon som vet vad som skulle kunna husera i ett 10liters?
    För att komma till källan måste man simma mot strömmen
  • DarkAngel_83
    • April 2010
    • 244

Ursprungligen postat av Bullfisk
    Hej!
    Har införskaffat ett fint nytt 10-liters.
    Är det någon som har idéer på vad man kan ha i det? Det är ju tyvärr lite litet. Hittills har jag funderat på snigel och räka och att eventuellt låta min salamander flytta dit, men det kanske är för litet för både salamander och räkor, då bottenytan inte är så stor?

Någon som vet vad som skulle kunna husera i ett 10liters?
    Om räkor o sniglar o sånna dära vet jag inget om..Men folk säger att akvarium till fiskar ska vara typ 50 liter... Fast jag hade ett på 40 till mina guppy, bytte för att de va gamalt plus massa yngel =)

Kommentar

• Bullfisk
      • May 2010
      • 28

Ja, 40 har jag också haft till mina guppys vid ett tidigare tillfälle, de verkade stormtrivas haha!
      Har ett sådant nu till mina yngel, men eftersom 10 liter känns att vara i minsta laget tom. för dem så kanske det är kört att ha fisk alls i 10 liter då ^^

Kommentar

• DarkAngel_83
        • April 2010
        • 244

Ursprungligen postat av Bullfisk
        Ja, 40 har jag också haft till mina guppys vid ett tidigare tillfälle, de verkade stormtrivas haha!
        Har ett sådant nu till mina yngel, men eftersom 10 liter känns att vara i minsta laget tom. för dem så kanske det är kört att ha fisk alls i 10 liter då ^^
        Vet inte..men dom kan ju inte simma så mycket =)
        Vad har du för sorts yngel nu då? Jag fick bara 21 yngel på samma vecka av mina 2 honor =D

Kommentar

• J.Milton
          • January 2010
          • 674

Kanske ett par räkor funkar, finns snäckor som inte blir så stora med, nån sort kanske funkar.
          Tror du ska ta upp frågan på redbee.se , så lär du få svar på vilka snäckor och räkor som funkar i sånt litet kar.
          240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
          Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
          Blogg+Galleri

Kommentar

• Bullfisk
            • May 2010
            • 28

Nu har jag guppy och platy-yngel Men de är mediumstora, snart dags för överflytt till stora akvariet!

Ok! Jag ska kolla upp detta!

Kommentar

• Bullfisk
              • May 2010
              • 28

Ursprungligen postat av J.Milton
              Kanske ett par räkor funkar, finns snäckor som inte blir så stora med, nån sort kanske funkar.
              Tror du ska ta upp frågan på redbee.se , så lär du få svar på vilka snäckor och räkor som funkar i sånt litet kar.
              Går det förresten att ha snäckor/sniglar med räkor? Eller blir det massaker och bärsärkargång på någon av parterna?

Kommentar

• Vimsa
                • November 2008
                • 768

Snäckor/sniglar och räkor går utmärkt tillsammans (med undantag förstås, men relativt vanliga snäckor och relativt vanliga räkor fungerar tillsammans, i alla fall är det min erfarenhet). Väldigt många har räkor och snäckor i samma kar

Kommentar

• J.Milton
                  • January 2010
                  • 674

Det funkar jättebra att ha dom tillsammans
                  240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                  Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                  Blogg+Galleri

Kommentar

Arbetssätt...