Med risk för att visa min okunnighet, så måste jag fråga vad som är vad i samanhanget. Koldioxid och vatten blir kolsyra,,,,eller? Kolsyra i vatten blir?? Mäsk blir vad då i detta samanhang. Finns det en gemensam nämnare?
Co2, kolsyra,mäsk?
Kollaps
X
-
-
Dvs, en jäsningsprocess som bl a avger koldioxid.Kommentar
-
Växter vill har kol. kolsyra/koldioxid innehåller kol. När vi andas, eldar ved kör bil eller brygger vin bildas koldioxid. Om man kan få koldioxidet i akvariet på ett bra sätt blir vallisnerian jätteglad och skickar utlöpare över hela tanken.//
Mvh
AndersKommentar
-
För mig som är "mäskare" är det full fart som gäller. De som kör med brandsläckare (kolsyresläckare, skum o pulver funkar sämre...ställer in en viss bubblingstakt. Man brukar ha en vattenfylld behållare som man kan räkna bubblorna i. Om fiskar börjar simma upp och ned är det för mycket...
//
Mvh
AndersKommentar
-
För mig som är "mäskare" är det full fart som gäller. De som kör med brandsläckare (kolsyresläckare, skum o pulver funkar sämre...ställer in en viss bubblingstakt. Man brukar ha en vattenfylld behållare som man kan räkna bubblorna i. Om fiskar börjar simma upp och ned är det för mycket...
Kommentar
-
Nattetid (när ljuset är släkt) bör man försöka stänga av tillförseln. Större risk att överdosera då. Håll koll under första dagen så att inte det blir för mycket. Du kan också mäta hur kh förändras och kolla i denna tabell
//
Mvh
AndersKommentar
Kommentar