Leca bygge eller alu ställning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 54L
    • October 2006
    • 100

Leca bygge eller alu ställning?

Tjenare.

Jag går i planerna att införskaffa mig ett 310 liters akvarium.
    Men jag undrar vad som är att rekomendera, Org alu ställning eller bygga en snyggare med leca block och tex furu skiva som man lackar. Räcker det med 3 staplar med lecka block på 1250mm akvarium? Och hur tjock bör skivan i toppen vara? Då jag kan få furu skiva i valfri tjocklek för en hundring. eller satsa på en betydligt dyrare ekskiva?

(en snabb paint bild)

2 små frågor till, Vad för ytterfilter är lagom till 310L, skall befolkas av fjärilar och vanlig sällskapsfisk. Gärna ett så tyst som möjligt, har akvariet i sovrummet.

Och hur många fjärilar och andra SA dvärgar kan man har i 310l utan allt för mycket krig?

mvh Daniel
    Senast redigerad av 54L; 11 December 2009, 21:16.
  • travianplayer
    • October 2009
    • 1201

jag skulle ju helt klart tat alu det är så mycket lättare det blir större platts med hylla och det är snyggare enligt min mening
    Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

Kommentar

• vaim
      • April 2009
      • 116

Alu!!
      Leca är ju så förbaskat fult.
      http://vaim.se
      http://twitter.com/vaim

Kommentar

• hawkse
        • December 2009
        • 781

Aluminiumställning. Lägg sedan en skiva ovanpå samt en hylla under akvariet om halva/hela längden beroende på om du behöver plats på höjden för t ex ett ytterfilter. Då spar du både plats och får stöd för akvariets botten.

Kommentar

• primox88
          • August 2009
          • 75

är ju snyggare och lättare med aluminium om du har tillgång till materialet och samt maskinerna. men allra lättaste är ju att bygga ett i trä då det inte kostar så lite till ett sånt litet akvarium. Om du gör aluminiumställning behöver du varken frigolit eller plywoodskiva som underlag bara bänken är spikrak. Men är många som sätter dig en skiva iaf för det är många som jag vet då bottenglaset spruckigt. Det är ju en viss säkerhet så det blir kanonbra om du använder ca 10mm plywood samt en frigolitskiva på 10mm också

Kommentar

Arbetssätt...