ja som sagt, lysrören värmer upp vattnet så att det blir för varmt. har jag fel/för starka lysrör då eller något?
var uppe på 24-25 grader när jag släckte det, och slöjtsjärtarna ska ju inte ha varmare än det. har en doppvärmare i men den startas och stängs av automatiskt när det blir under 22, och dessutom är den egentligen till 54-litern så den ska tillbaka dit när jag startar upp det igen.
men vad kan jag göra med lyset så att vattnet inte blir på tok för varmt? något måste det väl finnas som man kan göra? ska jag köpa nyare svagare? lysrören följde med från förra ägaren och vet inte riktigt hur gamla lysrören är så tänkte att jag införskaffar mig nya i januari. så vill gärna ha lite hjälp innan dess
tack på förhand

men vad kan jag göra med lyset så att vattnet inte blir på tok för varmt? något måste det väl finnas som man kan göra? ska jag köpa nyare svagare? lysrören följde med från förra ägaren och vet inte riktigt hur gamla lysrören är så tänkte att jag införskaffar mig nya i januari. så vill gärna ha lite hjälp innan dess

tack på förhand

Kommentar