Fluval 105/205

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eckick1
    • November 2009
    • 121

Fluval 105/205

Hej!

Jag ahr tänkt att köpa ytterfilter till mitt 105-liters, dels för att de är häftiga, dels för att de är stora, dels för att det filtret jag har suger, och dels för att jag gillar att pula med pryttlar o pinaler.

Så nu är min fråga: Fluval 05-serien. Har fluval 105 2korgar, fluval 205 4korgar, fluval 305 6korgar och så vidare?

Om det är så så är jag lite sugan på att köpa ett fluval 205, ifall det skulle vara så att jag köper ett större kar någongång.

Kan man använda Eheims strilrör till fluvalfilter? Det beror ju mest på vilken slang som Fluval 105 har? Är det sådan gummislang som man kan köpa metervis av, eller kommer det med slangar när man köper det?

Erik
    Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

105 har 2 korgar, 205 3 korgar, 305 3 stora korgar som är delade så det blir 6 fack, 405 4 stora delade korgar! Det följer med slangar och dessa är speciella just för fluval och i änden sittter det en gummimuff och på den kan man trycka i fluvals strilrör, om eheims rör har samma dimension vet jag inte!
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• eckick1
      • November 2009
      • 121

Ursprungligen postat av åheim
      105 har 2 korgar, 205 3 korgar, 305 3 stora korgar som är delade så det blir 6 fack, 405 4 stora delade korgar! Det följer med slangar och dessa är speciella just för fluval och i änden sittter det en gummimuff och på den kan man trycka i fluvals strilrör, om eheims rör har samma dimension vet jag inte!
      Okej, tack!

Det blir nog en 205:a då. Och ett fluval strilrör.

Tack för det!
      Erik
      Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

Kommentar

Arbetssätt...