Akvarie Köp...Malmö/Lund området

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

Akvarie Köp...Malmö/Lund området

Japp då har jag äntligen lyckats att övertala sambon...så nu får jag lov att köpa ett större akvarium.

Nu till min fråga....vem har störst utbud på akvarium i Malmö/Lund området...för att jag måste följa vissa ''regler'' när det gäller färg på akvariet och möbeln.

Någon som har några tips, har ca 6000kr att slänga iväg
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

De flesta zoobutiker kan ta hem akvarium (men då kan man ju bara se dem på bild innan man köper det)
    / dtoppen /

Kommentar

• DaRe
      • June 2009
      • 2227

Köp begagnat då kan du dra in ett 1125 liters för de pengarna!

Eller har du begränsningar på storlek också...
      Checking out...

Kommentar

• Constantine
        • September 2009
        • 431

Ursprungligen postat av Dre
        Köp begagnat då kan du dra in ett 1125 liters för de pengarna!

Eller har du begränsningar på storlek också...

Haha Nja riktigt så stort vill jag inte ha hehe eller får för den delen

men tack för tipset rödtoppen...ska testa på Zoogiganten i lomma har handlat allt där men tyvärr hade de inte inne något som jag fick köpa men jag ska höra om de kan ta hem något
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror

Kommentar

• kaj.p
          • June 2002
          • 2952

Varför inte ciklidecentret på andra sidan bron. http://www.cichlidecentret.biz/group.asp?group=30
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

Kommentar

• drd
            • March 2004
            • 5586

Constantine vad du än gör så åk förr jössenamn inte till lomma och handla akvarie !
            Du kommer att inse att du kan tjäna storkovan på att åka runt och jämföra priser först.
            Kolla hos Akvarietjänst i malmö först och Akvariepiraten på nobelvägen innan du gör nåt du sen får ångra.
            Mina erfarenheter av Zoogiganten är att dom ligger 40-60% över alla butiker i pris på ALLT dom kränger nästan.
            Åtminstonde i kar och tillbehör.
            Bara för att dom är stora och välsorterade betyder det inte att dom har bra priser.
            Fick en chock när jag kolla pris på ett par pumpar i somras, det var dyrare än a-lagret i stockholm och dubbelt så dyrt som på Akvarietjänst.
            Är man dessutom seriös akvarist och medlem i malmö akvarieförening så får man 10% rabatt på allt man köper hos A-tjänst

www.akvarietjanst.se

Och svaret är nej om jag jobbar där

Eller så kollar du på andra sidan bron som Kaj föreslår men då kronan är svag jäntemot danska så lönar det sig säkert inte heller.

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Constantine
              • September 2009
              • 431

Okej tack så mycket drd, ska kolla upp det direkt...tror du de kan beställa hem akvarium om de inte har något i ''frugans'' smak

Jag har märkt att de är väldigt dyra på zoogiganten när det gäller tillbehör men när det gäller fiskar så tycker jag de ligger rätt bra till prismässigt

Kommentar

• drd
                • March 2004
                • 5586

Dom kan säkert ta hem dom flesta fabrikat om där inte är något i butiken som passar henne direkt

Dom ska även ha över 600 arter fisk hemma i butiken så dom har en del att välja på

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

Ursprungligen postat av drd
                  Är man dessutom seriös akvarist och medlem i malmö akvarieförening så får man 10% rabatt på allt man köper hos A-tjänst

www.akvarietjanst.se
                  Så ska du köpa ett kar för 6000 kr så är det ren vinst att betala in medlemsavgiften till MAF även om du aldrig går på någon av våra träffar. Fast vi är ett trevligt gäng så det tycker jag du ska göra! På nästa månadsmöte kommer ingen mindre än Mr Zoopet Kjell Fohrman och håller ett intressant föredrag.

Här hittar du mer info om MAF:

Är du riktigt snabb och betalar in medlemsavgiften så kan du också komma på MAFs medlemskväll hos Akvarietjänst nu på torsdag. Då brukar vi få extra bra rabatter! Mer info finns på vår hemsida.
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

och sedan får vi faktiskt inte glömma Hornbach om vi pratar enbart
                    om karet.

fiskutvalet där är begränsat.

annars håller jag med ovanstående, akvarietjänst är bra.
                    man brukar få liter extrapris på fisk 1-2 månader efter inköp av kar där.

ex, "köpte" mitt 240 liter där, var obetydligt dyrare än hornbach,
                    men med rabatten på fisk, så gick det jämt upp, och då vinner
                    akvarietjänst, pga bättre service, bättre utbud, etc etc etc.
                    '

.
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Rockdoll
                      • October 2009
                      • 351

Ursprungligen postat av Kensa
                      och sedan får vi faktiskt inte glömma Hornbach om vi pratar enbart
                      om karet.

fiskutvalet där är begränsat.

annars håller jag med ovanstående, akvarietjänst är bra.
                      man brukar få liter extrapris på fisk 1-2 månader efter inköp av kar där.

ex, "köpte" mitt 240 liter där, var obetydligt dyrare än hornbach,
                      men med rabatten på fisk, så gick det jämt upp, och då vinner
                      akvarietjänst, pga bättre service, bättre utbud, etc etc etc.
                      '

.
                      Jag röstar med för Hornbach! Jag köpte mitt akvarium där, och även jämfört med begagnat tycker jag att jag fick ett bra pris. Men då köpte jag ett paket med pump, doppvärmare osv. Även växter var billigt
                      Har dock inte köpt någon fisk där, så det vet jag inte så mycket om, men det var väl bara akvarium det gällde nu ändå?

Kommentar

• drd
                        • March 2004
                        • 5586

Just det Hornbach glömde jag ju oxå helt bort, dom har iofs sån lägsta priset garanti så om du kan bevisa att dom är billigast nån annanstans än där så har jag för mig du får samma pris eller lite mindre hos Hornbach.

Kommentar

• Constantine
                          • September 2009
                          • 431

Ursprungligen postat av Rockdoll
                          Jag röstar med för Hornbach! Jag köpte mitt akvarium där, och även jämfört med begagnat tycker jag att jag fick ett bra pris. Men då köpte jag ett paket med pump, doppvärmare osv. Även växter var billigt
                          Har dock inte köpt någon fisk där, så det vet jag inte så mycket om, men det var väl bara akvarium det gällde nu ändå?

Nja jag ville även ha med en möbel för enkelhetens skull...ska kolla på hornbach idag...har en på vägen hem från jobbet, dock så visste jag aldrig att de har akvarium där hehe

Kommentar

• Rockdoll
                            • October 2009
                            • 351

Ursprungligen postat av Constantine
                            Nja jag ville även ha med en möbel för enkelhetens skull...ska kolla på hornbach idag...har en på vägen hem från jobbet, dock så visste jag aldrig att de har akvarium där hehe
                            Jag fick veta det när jag skulle köpa akvarium av en som hade en annons uppe om ett begagnat akvarium, men som hade blivit sålt, på Blocket. Det var ett bra tips tycker jag ^^
                            Hoppas du hittar nåt fint idag då! Jag vet att de hade en del möbelakvarium också.
                            Senast redigerad av Rockdoll; 24 November 2009, 07:54.

Kommentar

• Constantine
                              • September 2009
                              • 431

Ville bara tacka för hornbach tipset....hitta precis det jag ville ha för 1500kr billigare.

Juwel (något) 340L för 4500kr + möbel och tillbehör

Kommentar

Arbetssätt...