Idag har Sonic hjälpt mig både med att plantera om blommor och ta upp flytväxter ur karet.
Först när jag skulle ta ur en blomma ur krukan varav i mitten sitter en stång (ca 1/2 meter hög) med typ balabands material som gulrankan kan klättra i så tyckte Sonic nog att det såg ut som en ypperlig klösbräda så han slängde sig upp och hängde i denna, som tur var så höll jag i den annars hade den vält, detta upprepades ett antal gånger innan jag tog ur stången ur krukan Det såg väldans lustigt ut när han satt där i toppen flera ggr
Sen när jag väl fått ur alla växter så det bara var jord i så rörde jag runt i jorden för att få bort alla rötter och vem var inte där och skulle hjälpa till att röra runt i jorden i krukan jo Sonic såklart, han rörde runt varje gång jag gjorde ( han tror nog han gjorde nytta) och det gjorde han ju med för han fick upp mina smilband

Lite senare när jag skulle rensa flytväxter i det stora karet så var han ju där och skulle hjälpa till och dricka lite men saken är ju den att det dög inte att dricka direkt ur karet utan han skulle tvungetvis dricka ur bunken som jag öste ur flytväxterna med så varje gång jag skulle hälla flytväxter i håven så körde han in huvudet i bunken och försökte dricka, när jag var färdig så fick han dricka ur bunken så var han nöjd, så han har varit hjälpsam idag med min lilla Sonic.
Bifogade filer