Japp, nu är det över.

Och jag blev faktiskt nöjd. Fiskarna är dock fortfarande lite stressade.
Vågar knappt lyfta på överglaset innan dom tror att dom skall bli fångade igen.
Tog mig säkert två timmar innan jag lyckades fånga all fisk.

Fy f_n för L-malar som gräver ner sig och för kardinaler i stim.
Jag som tidigare älskar mina kardinaler börjar fundera på om det verkligen är rätt fisk för mig. Stimmet skall ju utökas, dom är ca 30 st idag och jag vill nog ha 20 till.
Hur som helst, fångade blev alla. L-malarna bor nu i kökskuben tillsammans med de yra hönsen. Verkar funka bra än så länge. Kvar i stor karet är scalarer, en ancistrus hona och kardinalerna.
Bakgrunden blev i mina ögon ett lyft, får lite annat djup i karet nu. Växt rensning och omplacering av rötter blev också helt ok. Skulle behöva lite fler växter ser jag nu, men det får jag ta om någon vecka. Rensade rejält och gav bort alla stora växter till min syster.
Här kommer lite bilder på hur det blev, och som sagt jag är ingen mästerfotograf.

[ATTACH]1168[/ATTACH]

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01567.JPG
Visningar: 1
Storlek: 151,7 KB
ID: 2091736

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01568.JPG
Visningar: 1
Storlek: 152,4 KB
ID: 2091737

[ATTACH]32830[/ATTACH]

Bara några få dagar kvar av semestern nu, är kluven skall bli kul att jobba igen, men samtidigt undrar jag vart i hela friden dessa veckor tog vägen.
Skulle lätt kunna fylla fyra veckor till med hem aktiviteter.

Rally räkan fick laser behandling i går för sin muskelskada, mysigt tyckte hon. Jag är egentligen lite skeptisk mot alternativ behandlare, men då människan avslutade det hela med att säga "din häst är så fräsch så er behöver jag inte komma till någon mer gång", så började jag lita på henne. Hade det varit en lurendrejare så hade hon nog klämt ur mer pengar ur en orolig hästägare.

Ha det gott och ursäkta för bildbomningen.
/B
Bifogade filer