Idag har då alla fiskar utom ynglen fått flytta till det stora karet, ynglen får gå kvar i det lilla tills de växt till sig orkar inte jaga millimeter stora småttingar.Det jag trodde skulle bli en fajt i timmar att få fatt i alla fiskar tog en halvtimme så det var smidigt.De ser ut att trivas fast min segelfensmollyhane har fått sina fenor lite söndertuggade när en av hans söner inte gillade honom men det har lagt sig nu. Mina ancistrusar har haft grusfajt med corydorasarna, eller om de hade det med varann .Hannen simma in under den ena krukskärvan och sopa igen så det bara var en ingång och genast var honan där och öppna igen och coryssarna stod och titta på och såg ut att tänka det där är vårt jobb ju.Hannen började om och genast var honan där och fixade en öppning igen så nu är det en stor hög grus på vänster kortsida fast just nu har de tagit paus hannen är under roten och tar bort grus .Så aktiva som de är nu har de inte varit på länge, resten av fiskarna simmar runt och jagar varann och ser ut att ha himla skoj och tro nu inte att jag lyckades få över fiskarna utan att det följde med en och annan snigel jodå de finns där eller iaf en, de andra 2 har jag tagit ska knipsa den andra också bara den kommer tillräckligt högt upp på glaset . Ni som väntar på kort ja ni får vänta till i morgon batterierna till kameran måste laddas först men sen lovar jag att lägga upp. Annars har jag haft besök av mamma och Larissa idag och sen bara tagit det lugnt det tog på krafterna trots allt att flytta fisk .

Ha en skön helg alla!