Stor Zoopetträff i Kolmården

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jaha, så var man hemma igen.
    Vill bara tacka alla för en suverän helg, med trevligt sällskap och nya bekantskaper. Och det var lite synd om de som missade detta äventyr och hoppas att vi ses snart igen!
    vädret var lika strålande för er som för oss eller?..
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      Bara jag som inte kan se Petnyms akvariebloggsbilder??
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Kolmården

        Här kommer lite bilder från mig. Jag fotade nästan bara utan blixt, så det blev rätt brusigt.
        Väldigt trevlig träff. Där missade ni andra något Fantastiskt vad mycket man kan hinna på kort tid och vad fort tiden går när man har trevligt.

        Visningen på Tropicariumet var trevlig, kul med lite matning av firrarna.
        Jättefina foton av Petnym som han visade och pratade lite om. Det är jättestor skillnad på att se bilderna på papper och den där filmen med den musikaliska pilgiftsgrodan som höll takten till Ruslana var toppen Men varför satt den och höll takten med baktårna egentligen?

        Mickes genomgång av hur han gör sina bilder var också suveränt bra.
        Stort plus att han gav lite tips om vad det kan kosta på ett ungefär att skaffa digitalkamerahus, blixt, objktiv och försättslinser.

        Jättekul att träffa lite för mig nya Zoopetare, menar såna jag bara sett nicken på. Jag gillar verkligen att få ett ansikte på nicket.

        Det var verkligen bra ordnat det här. Tack Kjell och Christian
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Sonja; 21 January 2007, 17:35. Anledning: felstavning som vanligt
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          din bloggadress funkar inte petnym
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • Arleklint
            • September 2005
            • 99

            Vill säga tack till alla för en trevlig träff.
            Hoppas på fler träffar i framöver!
            /Janne Arleklint
            www.arleklintphotography.se
            www.naturfotoforum.se

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              Jag hoppas verkligen på att det kommer nått trevligt framöver jag kan ta mig iväg på. De som läser min dagbok får reda på varför inte en annan kom iväg.. Den framtida träffen kommer jag antagligen inte ta med mig min familj. Verkar som ni alla som var där hade det kul i alla fall. Fina bilder!

              //Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                Nu är vi till slut hemma efter en jobbig hemresa. Tack alla för en mycket trevlig! Det är alltid kul att träffa andra med samma intressen - foto och akvaristik.
                Senast redigerad av Micke; 21 January 2007, 18:47.
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Ursprungligen postat av Micke
                  Nu är vi till slut hemma efter en jobbig hemresa. Tack alla för en mycket trevlig! Det är alltid kul att träffa andra som intressen - foto och akvaristik.
                  Ni råkade ut för väldigt dåligt väglag tror jag. Skönt att se att ni är hemma.
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Vinter
                    • August 2006
                    • 248

                    Tack Kjell och Christian för en kul och lärorik helg!

                    Måste även tacka Micke för snabbkursen i bildredigering. En relativt stor del av min fritid går åt att sitta framför Photoshop så jag kan en del men du visade vissa saker som jag alltid velat göra men inte vetat hur.

                    Eftersom jag inte riktigt än är Guldmedlem så får det duga med länkade bilder för tillfället. Kvaliten på bilderna är inget att skryta med, men tack vare Janne så har jag lyckats göra en del omställningar på kameran så nu blir inte bilderna lika brusiga/pixliga, tack!






                    Här fick Susanne lite oväntat en kompis.



                    19L Räkor
                    63L
                    240L under uppstart

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11220

                      Tack allihop som förgyllde helgen. Det var riktigt kul.
                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • Arleklint
                        • September 2005
                        • 99

                        Bidrar med en drakfisk - som tydligen var en populärt byte för alla fotografer
                        Bifogade filer
                        /Janne Arleklint
                        www.arleklintphotography.se
                        www.naturfotoforum.se

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Tack alla som var med på träffen och på så sätt gjorde den oerhört lyckad.
                          Speciellt tack till Micke, Petnym, Sonja och Arleklint för föredrag etc.

                          Allt funkade egentligen jättebra utom hemresan som blev lite kaotisk - den lilla biten mellan Jönköping och Ulricehamn tog väl två timmar eller nåt sånt pga flera långa tvärstopp i trafiken (sedan gillade inte riktigt min bil tomgångskörning utan kokade då) men vi kom i alla fall hem helskinnade vilket alla kanske inte gjorde (en bil i motsatta körbanan snurrade runt 50 meter från oss - men som tur var så flög den ner i diket istället för in i den mötande trafiken).
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

                            Kul att se att helgen blev så lyckad och visst svider det lite att man missade begivenheten.
                            Skönt att se att ni verkar ha tagit er hem helskinnade. Vägen mellan Jönköping och Borås är ett kapitel för sig...
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              För min del blev det inte så mycket fotat i Komården (var lite upptagen med annat).
                              Lite foton lägger jag dock in nedan
                              Bifogade filer
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                3 foton till
                                Bifogade filer
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...