Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Intercepter
    • January 2006
    • 962

    vill ni kika i er kalendrar vilken datum som ni tycker passar bäst för stoby med så kan jag boka dagen , 6okt 13 okt 20 okt vilket passar bäst?

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
      Läste om er förra resa, verkar ha varit en riktig succé för de flesta mestadels.

      Kul att få info om olika evenemang. Den här gången har jag ingen ekonomi för att åka med men hoppas det blir fullt så man kan få rapporter och foto från en massa olika ställen. Nu när man känner till det kan man ju försöka spara ihop till det för kommande år. Vad brukar resan och uppehälle gå lös på?

      Mvh NNN
      I år går resan på 3500 för icke medlemmar, och 3300 för MAF-medlemmar. De medlemmar som jobbade med MAF stora utställning i höstas får dessutom sin resa sponsrad med tusen kronor av MAF.

      Priset är självkostnadspris och det ingår tre övernattningar med frukostbuffé på ett bra hotell i centrala Duisburg.

      I år kostar resan lite mer än tidigare år eftersom vi valt att göra resan ett dygn längre (3 övernattningar) för att hinna med många affärer förutom mässan.

      Hur mycket man sedan spenderar är en annan femma... Själv kom jag hem med ett komplett saltvattensmöbelakvarium förra året. Det finns så mycket som frestar och särskilt tillbehören är väldigt, väldigt billiga. Fisken är inte så mycket billigare men utbudet är mycket stort och man hittar många rariteter man aldrig ser här hemma.

      Mitt saltvattensmöbelakvarium med all teknik, ett Aqua Medic Chromis, köpte jag på mässan förra året för 400 Euro. Här i Sverige går det på mer än det dubbla (8000 ekl frakt hos PWSS som nog är billigast i Sverige.) Jag köpte också ett 130 liters Dennerle osmos-filter för 75 euro. Också det halva priset mot här hemma.

      Så nog finns det saker att spendera pengar på där nere.... Men även omman inte handlar något är det en upplevelse att gå omkring i världens största akvarieaffär, Zoo-Zajac, bland drygt 1000 akvarium och 500 terrarium på 8000 kvadratmeter... Dessutom ska vi till flera andra affärer som är minst lika spännande.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Zoopet Syd besöker Lyby Akvarie Affär Lördagen den 1 Sept kl 13.00.
        Anmälda
        ------------------------
        Stene
        Walle77 + 3
        Nå Nirvana Nu
        jojomek + 1
        Dan
        Arthur Gross
        Solbacka
        Om man är sugen på att följa med är det bara att anmäla sig på denna tråd.
        Monica som äger stället ger 20% på fisk och 10% på tillbehör för Zoopet Syd och bjuder på kaffe så det är bara att anmäla sig.
        Senast redigerad av Patrik Steen; 08 August 2007, 14:06.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Vägbeskrivning till Lyby står i tidigare inlägg för dem som undrar vad det ligger.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Nå_Nirvana_Nu
            • June 2007
            • 702

            20: e oktober för min del , när det gäller Stoby, men kan nog även de andra, men skulle nog passa bäst den 20 :e.


            /NNN

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              Jag jobbar 13/10 så för mig, som gärna vill följa med fungerar 6 och 20 bäst
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Jag ska kolla vilket datum som passar mig bäst precis nu så har jag ingen aning eftersom chefen jobbarmen den tjugonde brukar man bli tillfälligt rikså det kanske passar bäst men det vet jag senare
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Lördagen den 1 Sept besöker Zoopet Syd Lyby Akarie Affär kl 13.00 då Monica som äger affären ordnar så vi får 20% på fisk och 10% på tillbehör och bjuder på kaffe.Det är bara att anmäla sig på tråden för dem som inte har gjort det redan.
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • walle77
                    • March 2005
                    • 121

                    Hej vänner. Mina Hantelciklider lekte i Tisdags. Igår så la jag över krukan till ett eget litet kar med luft tillförsel. Nu återstår det att se vad som händer om det blir yngel. Måste ju testa sej fram när de bara äter upp äggen.

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av walle77
                      Hej vänner. Mina Hantelciklider lekte i Tisdags. Igår så la jag över krukan till ett eget litet kar med luft tillförsel. Nu återstår det att se vad som händer om det blir yngel. Måste ju testa sej fram när de bara äter upp äggen.
                      Då blir det alldeles säkert några Hantel yngel
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • walle77
                        • March 2005
                        • 121

                        Ja man kan ju altid hoppas på det. Hoppas de inte möglat när jag kommer hem.

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Det ska syre stenen fixa om du har lagt den under i inte allsför stark ström.
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • walle77
                            • March 2005
                            • 121

                            Ja syre stenen ligger intill äggen.

                            Kommentar

                            • daniel_i_malmö
                              • April 2002
                              • 1103

                              Kräftskiva!

                              Som ni kanske har sett så arrangerar Zoopetklubb Väst en kräftskiva den 25e augusti.

                              Självklart är inte vi skånska akvarister sämre! Samma dag arrangerar Malmö Akvarieförening sin traditionella kräftskiva för medlemmar och dess familjer.

                              Jag vet att det är flera i den här tråden som är medlemmar i MAF eller åtminstone besökt våra aktiviteter ibland. Även ni som ännu inte varit på någon MAF-aktivitet är naturligtvis välkomna. Ta tillfället att lära känna andra akvarieintresserade under trevliga former! Är man inte redan MAF-medlem går det naturligtvis bra att bli medlem på plats.

                              Våra värdar är som vanligt Anders och Marie.

                              PS. Walle: jag har inte hunnit med att kolla upp dina bettor än, men försöker hinna med det innan helgen. En tvåveckors dotter charmar till sig all min tid för tillfället så jag lovar inget... Lycka till med hantlarna!
                              Malmö Akvarieförening
                              no hope, no harm, just another false alarm

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                                Som ni kanske har sett så arrangerar Zoopetklubb Väst en kräftskiva den 25e augusti.

                                Självklart är inte vi skånska akvarister sämre! Samma dag arrangerar Malmö Akvarieförening sin traditionella kräftskiva för medlemmar och dess familjer.

                                Jag vet att det är flera i den här tråden som är medlemmar i MAF eller åtminstone besökt våra aktiviteter ibland. Även ni som ännu inte varit på någon MAF-aktivitet är naturligtvis välkomna. Ta tillfället att lära känna andra akvarieintresserade under trevliga former! Är man inte redan MAF-medlem går det naturligtvis bra att bli medlem på plats.

                                Våra värdar är som vanligt Anders och Marie.

                                PS. Walle: jag har inte hunnit med att kolla upp dina bettor än, men försöker hinna med det innan helgen. En tvåveckors dotter charmar till sig all min tid för tillfället så jag lovar inget... Lycka till med hantlarna!
                                På Vilken ort hålls Kräftskivan?Då har du det fullt upp om du har en sådan liten sak,och det kommer du ha dem kommande åren också
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...