startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    nja du kan nog ha vilken typ av snäckskal som helst, bara dem är obehandlade. Jag har snäckskal från plantagen och ett par stycken riktiga från tanganyika sjön.
    Såhär ser dom från plantagen ut:

    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Hans.Lindaker
      • April 2006
      • 1837

      OK, hur stora bör dom vara? Kanske viktigast hur stor öppningen ärr så dom får plats? Eller är jag ute och cyklar?

      /Hans
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        mjo det har du rätt i. Jag har snäckskal i olika storlekar. För alla fiskar är inte lika stora. Sen kanske ynglena vill ha något å gömma sig i osv.
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • Hans.Lindaker
          • April 2006
          • 1837

          Olika storlekar, säger inte mig mycket Kan vara 1 cm lika gärna som 50 cm
          Nej då skämt å sido, ska kika upp om det finns nån mer trägårdaffär på tisdag när allt har öppet igen...
          Dina snäckor är föressten ganska snygga, få se om man får tag på nåt likande!

          Kikade föressten PH i karet nu, som hittils bara innehåller sand och vatten, och ett par Ampullariasnäckor.. Det ligger på ca 8. Kikade på kommunens hemsida och vattnet ligger på ca 7.5-8 och ca 8dh(?)

          /Hans
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

          Kommentar

          • FredrikH
            • February 2007
            • 724

            wicked1: det låter som det är prinsessor som ni talar om, alltså där famliljen (föräldrar och äldre yngel) tar hand om de yngsta.
            200l SA
            Pågång: Biotopakvarium Östasien!

            - Vem är den där lol alla snackar om?

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              Multisarna blir ju 4-5 cm, så du kommer nog märka om snäckorna är för små eller stora när du väl håller i dem .

              Du har nog rätt Fredrik.
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Hans.Lindaker
                • April 2006
                • 1837

                jo. Hur vill dom ha, trång ingång och stor snäcka eller stor ingång?? Eller räcker det med att dom kommer in genom ingången?

                /Hans
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                Kommentar

                • erik l
                  • July 2005
                  • 308

                  De får inte vara för stora. Mina duger inge andra snäckor än neuthoma och vinbergare. Har du kollat Hemköp! Fanns för nån vecka sedan visserligen i falun britsarvet

                  mvh erik l
                  ________________
                  mvh erik l

                  Kommentar

                  • fredd
                    • February 2007
                    • 3360

                    asså, jag kör små snäckor med trånga ingångar,och sen större snäckor med större ingångar. Fiskarna tar den snäcka som passar dem hehe


                    Har du inga kort på dina kar Erik?
                    www.frfoto.tk

                    Kommentar

                    • Hans.Lindaker
                      • April 2006
                      • 1837

                      Ursprungligen postat av erik l
                      De får inte vara för stora. Mina duger inge andra snäckor än neuthoma och vinbergare. Har du kollat Hemköp! Fanns för nån vecka sedan visserligen i falun britsarvet

                      mvh erik l

                      Aha ska genast kolla upp med hemköp! Vad heter det man vill ha? Har frågat efter snäckor med nån fyllning och alla har sett ut som frågetecken Vad kostar det?

                      /Hans
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                      Kommentar

                      • erik l
                        • July 2005
                        • 308

                        Titta i frysdisken med sk delikatesser! dvs bläckfisk musslor m,m,m där brukar finnas fyllda förp om 12 namnet kommer jag inte ihåg men nånting vitlöksfyllda sniglar el escargots el vilöksfyllda vinbergssniglar/snäckor. kostar ca 50-60 kr förp brukar synas då de ligger i en rund folieform som är täckt med plast. sist jag köpte var ica maxi borlänge men det var nåt år sedan men på hemköp såg ja för nån vecka sedan (falun britsarvet) så det borde vara lika i borlänge

                        mvh erik l
                        ________________
                        mvh erik l

                        Kommentar

                        • sloman
                          • January 2005
                          • 6

                          Ursprungligen postat av Fredde L
                          En till Blekingebo, va trevligt! Jag köper alltid mina fiskar i Ronneby hos peter. Har fått bra kontakt med han och han har bra kvalite på sina fiskar. Var bor du och var handlar du dina fiskar?
                          Jag bor i karlskrona. Handlar nu mina fiskar på akvarium på jobbet. En ganska nystartad butik. Har varit i ronneby också och handlat men var ett bra tag sedan jag kollade in den butiken nu.

                          Kommentar

                          • Hans.Lindaker
                            • April 2006
                            • 1837

                            OK då ska jag bege mit till delikatessdisken så fort jag får tillbaka min bil (den är på verkstan...)
                            Tack för tipset!

                            /Hans
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                            Kommentar

                            • FredrikH
                              • February 2007
                              • 724

                              Det började titta fram lite alger i karet, så släckte lampan och hoppas de försvinner. (= kan ju göra det innan man fått fisk, menar jag.
                              Jag vill inte ha alger!!
                              200l SA
                              Pågång: Biotopakvarium Östasien!

                              - Vem är den där lol alla snackar om?

                              Kommentar

                              • fredd
                                • February 2007
                                • 3360

                                joooo lite alger får du allt ha hehe. Tycker det ser mer naturligt ut då
                                www.frfoto.tk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...