Ännu en idiot på blocket
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
vad är problemet?? dom har varit där under uppväxt och nu har dom blivit större så nu säljer han dom..
discusodlare brukar låta ungdiscusarna få växa upp i små helt tomma kar.. inget konstigt med de. -
han kanske köpte massa olika smådiscus och bara skulle ha dom på uppväxt och sen sälja?
det är ju inte mer synd om dom bara för att det är olika sorter så jag förstår inte vad de skulle spela för roll?Kommentar
-
kolla noga på bilden, jag tycker inte det ser ut som ett uppväxtkar? Om jag inte har helt fel så skall ett uppväxtkar vara rätt tomt så att det är rätt lätt att rengöra, t.ex. inga rötter, eller hålsten(?!)
med tanke på att han säljer det som ett komplett diskusakvarium känns inte det argumenjtet rättfärdigat.
+ att det är massa olika fiskar i olika storlekar.
edit: tror verkligen inte det är som du säger andreas, att det är ett uppväxtkar och att det är en odlare som säljer. I så fall hade han inte sålt det som ett "komplett disuscar" utan ett "komplett uppväxtkar)
Är bara så trött att se hur kass djurhållning folk har, och det märks bäst på all möjligt skit som säljs på blocket (typ 40 liters kar med gibbiceps och liknande)Senast redigerad av kanotisten; 05 November 2006, 23:47.Kommentar
-
nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.
och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.Kommentar
-
det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av solbackaDiskus i uppväxtkar? Går oftast i höga kar med sina syskon. Denna person har säkert köpt en salig blandning och sedan tröttnat, tur de har överlevt.Kommentar
-
nu har du ju percis sagt att han absolut inte kan sälja dom mer än för 100kr st,, o sen ber du på dina knän att folk ska köpa allt,, för 7500kr
du övertygade inte mig i alla fallKommentar
-
Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt
Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:
1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
2. Stenar i karet som är basiska
3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
3.1 alla särskrivningar
4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)
hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat medKommentar
-
Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt
Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:
1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
2. Stenar i karet som är basiska
3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
3.1 alla särskrivningar
4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)
hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med
ja vi har ju inte någon aning om egentligen om han är seriös eller inte.. bara spekulationer.
ni kan ju ringa o höra med han o se vad han säger?Kommentar
-
jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..
men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...Kommentar
-
Kommentar
-
kloka ord från nitra98
ja jag tycker att man ser det rätt som det här på zoopet.Kommentar
Kommentar