Ännu en idiot på blocket

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kanotisten
    • May 2006
    • 218

Ännu en idiot på blocket

Att folk inte fattar bättre?

14 st!!!??!?!

• andreassofus
    • November 2005
    • 5643

vad är problemet?? dom har varit där under uppväxt och nu har dom blivit större så nu säljer han dom..

discusodlare brukar låta ungdiscusarna få växa upp i små helt tomma kar.. inget konstigt med de.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

Kommentar

• andreassofus
      • November 2005
      • 5643

han kanske köpte massa olika smådiscus och bara skulle ha dom på uppväxt och sen sälja?

det är ju inte mer synd om dom bara för att det är olika sorter så jag förstår inte vad de skulle spela för roll?
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

Kommentar

• kanotisten
        • May 2006
        • 218

kolla noga på bilden, jag tycker inte det ser ut som ett uppväxtkar? Om jag inte har helt fel så skall ett uppväxtkar vara rätt tomt så att det är rätt lätt att rengöra, t.ex. inga rötter, eller hålsten(?!)

med tanke på att han säljer det som ett komplett diskusakvarium känns inte det argumenjtet rättfärdigat.

+ att det är massa olika fiskar i olika storlekar.

edit: tror verkligen inte det är som du säger andreas, att det är ett uppväxtkar och att det är en odlare som säljer. I så fall hade han inte sålt det som ett "komplett disuscar" utan ett "komplett uppväxtkar)

Är bara så trött att se hur kass djurhållning folk har, och det märks bäst på all möjligt skit som säljs på blocket (typ 40 liters kar med gibbiceps och liknande)
        Senast redigerad av kanotisten; 05 November 2006, 23:47.

Kommentar

• andreassofus
          • November 2005
          • 5643

nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.

och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

Kommentar

• kanotisten
            • May 2006
            • 218

Ursprungligen postat av andreassofus
            nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.

och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.
            det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"

Kommentar

• andreassofus
              • November 2005
              • 5643

solbacka.. kostar inte discusar mer än 100kr st nu för tiden?
              Mvh Andreas
              min zoon
              msn adress

Kommentar

• andreassofus
                • November 2005
                • 5643

Ursprungligen postat av kanotisten
                det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"
                kan du berätta vad som är fel istället då istället för att bara kalla han idiot.
                men jag kanske oxå är en idiot som inte förstår det?
                Mvh Andreas
                min zoon
                msn adress

Kommentar

• andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

Ursprungligen postat av solbacka
                  Diskus i uppväxtkar? Går oftast i höga kar med sina syskon. Denna person har säkert köpt en salig blandning och sedan tröttnat, tur de har överlevt.
                  förstår inte riktigt vad du menar med det. vad skulle antalet arter ha med saken o göra.. dör dom lättare då menar du?? eller varför hänger du upp dig så på att det var mer än en sort?
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

Kommentar

• andreassofus
                    • November 2005
                    • 5643

nu har du ju percis sagt att han absolut inte kan sälja dom mer än för 100kr st,, o sen ber du på dina knän att folk ska köpa allt,, för 7500kr

du övertygade inte mig i alla fall
                    Mvh Andreas
                    min zoon
                    msn adress

Kommentar

• kanotisten
                      • May 2006
                      • 218

Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt

Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:

1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
                      2. Stenar i karet som är basiska
                      3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
                      3.1 alla särskrivningar
                      4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)

hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med

Kommentar

• andreassofus
                        • November 2005
                        • 5643

Ursprungligen postat av kanotisten
                        Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt

Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:

1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
                        2. Stenar i karet som är basiska
                        3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
                        3.1 alla särskrivningar
                        4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)

hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med
                        de där med stenen missade ja.. de va ju inte så bra kanske.

ja vi har ju inte någon aning om egentligen om han är seriös eller inte.. bara spekulationer.

ni kan ju ringa o höra med han o se vad han säger?
                        Mvh Andreas
                        min zoon
                        msn adress

Kommentar

• andreassofus
                          • November 2005
                          • 5643

jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..
                          men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...
                          Mvh Andreas
                          min zoon
                          msn adress

Kommentar

• Nitra98
                            • June 2005
                            • 1987

Ursprungligen postat av andreassofus
                            jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..
                            men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...
                            Jag håller med om det, många är snabba att döma utan att ha hela bilden klar för sig... Och även om "annonsmannen" nu är helt ute och cyklar så kanske det beror på bristande kunskap, då kan det väl vara på sin plats att upplysa honom/henne i stället för att idiotförklara?
                            Min zoon

Kommentar

• andreassofus
                              • November 2005
                              • 5643

kloka ord från nitra98

ja jag tycker att man ser det rätt som det här på zoopet.
                              Mvh Andreas
                              min zoon
                              msn adress

Kommentar

Arbetssätt...