Dagboken

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

Dagboken

Jag har en liten önskan;

Jag skulle vilja se de 10 senaste dagboksinläggen istället för 5. I perioder så är det många som skriver så då har man lättare att överblicka det senaste dygnets nya inlägg.

Sen undrar jag lite om man ska ha betygsättning på dagböckerna och i så fall varför. Om det nu inte är tillåtet/borttaget med betyg och betygsrankning på Goldfotoarkivet så varför ha det på en dagbok.

För mig är en dagbok en berättelse om det senaste som har hänt som inte passar in i ett forum men som man ändå vill delge sina vänner.
    /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

Ett annat alternativ är att kunna söka tex senaste dygnet, senaste 2 dygnet, senaste veckan eller liknande.
    /Marie.

Kommentar

• Marie J
      • January 2004
      • 10616

Ingen som tycker som jag?
      /Marie.

Kommentar

• resa
        • April 2003
        • 176

Jag tycker som du, Marie J. Det skulle underlätta, inte minst när man är på jobbet och har inte tid att sitta och söka i evighet !
        540 l hajmal, pleco, piraya
        375 l amerikanska ciklider
        225 l blandat (lite av varje)
        225 l guldfisk, koi
        110 l sköldpaddor
        67 l ciklidyngel
        25 l yngel

Kommentar

• Marie J
          • January 2004
          • 10616

Ja det är ju inte alla, som tex jag, som bor framför datorn. De flesta går in någon timme om dagen förmodar jag.
          /Marie.

Kommentar

• resa
            • April 2003
            • 176

Så ofta man får chansen! Jag jobbar som IT-pedagog, så jag sitter framför dator för jämnan, men då är det inte såna här roliga sidor som Zoopet som man får titta på. Men visst smyger man in hit då och då ändå
            540 l hajmal, pleco, piraya
            375 l amerikanska ciklider
            225 l blandat (lite av varje)
            225 l guldfisk, koi
            110 l sköldpaddor
            67 l ciklidyngel
            25 l yngel

Kommentar

• Lenmar
              • February 2004
              • 6154

Jag tycker så här; kanske... Jag brukar kolla igenom listan nedanför där jag ser de senaste personerna som skrivit. Om man klickar på inläggen därifrån så slipper man få upp en helsida med bara text som saknar zoopets guldmal och zoopets navigering... Jag avskyr den stora blaffan som dyker upp när man tittar på dagboksinläggen från den övre listan. Lilla rutan som sitter nedanför säger "stäng fönstret". Visst, stäng fönstret och du stänger zoopet!! DET gör mig j*****t irriterad!!
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• Thomas&Anna
                • January 2006
                • 1030

Jag håller med om att man borde kunna se hela dagboken.
                Thomas & Anna

www.annaothomas.com

Kommentar

• Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

Det verkar inte som om att dagboken prioriteras.... Förslag om zoopet brukar mottagas tacksamt, men vi är väl en allt för liten grupp som skriver i dagboken och för få som läser den kanske....
                  /Marie.

Kommentar

• Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

Ursprungligen postat av Marie J
                    Det verkar inte som om att dagboken prioriteras.... Förslag om zoopet brukar mottagas tacksamt, men vi är väl en allt för liten grupp som skriver i dagboken och för få som läser den kanske....
                    Jag har pratat med Christian tidigare om den här "blaffagrejjen" och han har sagt att det är problem med dagboken. Jag är dock benägen att hålla med dig när du säger att den inte är prioriterad. För mig är dagboken en av de roligaste sakerna på zoopet som jag inte vill vara utan!! Det känns som om det var länge sedan man påtalade problemen.

Kommentar

• Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

För mig är den underbar då man inte alltid orkar ringa, pm, maila eller träffas jämt. Och ändå är man informerad.

Sen är det många som skriver om sina projekt som är roliga att följa. När det blir problem i karen så kan man följa sånt där med och lära sig ett och annat. Sen kan man ju få läsa om när folk får yngel med och även när de dör fiskar...
                      /Marie.

Kommentar

• Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

Nå, vad tror ni kära forumsansvariga!

Kan vi får en förbättrad dagbok där vi ser de senaste inläggen lättare?
                        /Marie.

Kommentar

• CalleAkvarist
                          • November 2005
                          • 1059

Jag röstar FÖR förbättrad dagbok! För mig är dagboken en av de bästa funktionerna som jag inte kan vara utan!! =)

Kommentar

• Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

Ja jag väntar fortfarande på att det ska hända något med dagboken. Det ska ju finnas med på listan "Att göra", men är inte så prioriterat. Jag saknar verkligen upplägget förut där man kunde hitta sina och andras gamla inlägg genom att skrolla ner bland bara datum/rubriker. Då hade jag mycket nytta av att leta fram gamla mallekar för att kolla upp kläckningstider från gången innan mm. Nu funkar det inte så smidigt när man ska scrolla genom all text också.
                            Sen det där med det stora fönstret som öppnas som Lenmar skriver om, det är lite konstigt. Jag har släckt ner hela Zpet många gånger innan jag vande mig av med att klicka upp där helt.

Jag tycker verkligen det är kul och lärorikt att följa med i allas dagböcker. Det är något jag har mycket mer koll på än forumet. Jag kollar tom dagböckerna innan jag kollar i fotogalleriet om det kommit upp något nytt.
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

Då tycker jag vi tajatar vidare i denna tråden, minst en gång om dan så det blir lite tryck!!

Kommentar

Arbetssätt...