Är detta ett skämt eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    Är detta ett skämt eller?

    kopiera och skicka vidare! I New york så finns det en man som föder upp kattungar och proppar idom avslappningsmedel sedan trycker han i dom i små glasflaskor med lock! Han ger dom mat i där och det finns en liten slang till avföring. Där får dom leva resten av sitt liv! Människorna tycker det är fin prydnad!Har du någon mail? för om jag skickar detta mejl som jag fått kan du skriva på protestlistan det behövs 500 namn! och då stängs hemsidan och han slutar sälja katter i glasburkar! Nu måste vi hjälpas åt !!! En hemsida som vi klarade att stänga för ca. ett år sedan, är nu tydligen tillbaka igen. Vi SKALL få bort denna sida än en gång! En japan i New York håller på och avlar och säljer katter som kallas för BONSAI CATS. Detta låter ju i och för sig fint, kanske, om det inte var så att dessa katter får ett muskelavslappningsmedel, stoppas i en flaska LEVANDE och är innestängda i flaskan resten av sitt liv! Katterna blir matade genom ett rör och har en liten slang för avföring. Dessa omänskligheter är den senaste trenden i New York, Kina och Indonesien. Om du klarar av det (det är helt fruktansvärda bilder!) så kan du ta en titt på http://www.bonsaikitten.com eller se metoder som användes för att trycka in kattungarna flaskorna. Protestlistan MÅSTE uppnå 500 namn så snälla, kopiera (alltså gör ett nytt mail, kopiera in denna text och skriv ditt namn längst ner på sidan) och sänd till ALLA du känner
    Hur kan någon vara så dum????!!!!!!!!!


    -----------------
    Kolla in länken
  • ricke
    • February 2004
    • 352

    #2
    hmmm tror de e ett skämnt men man vet alldrig

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #3
      så kommer den gamla skrönan BONZAI kitten fram igen.

      det är fejk och sidan har cirkulerat i många år nu.
      fish r friend

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Självklart är det ett skämt - om än ett uselt sådant - och det är dessutom flera år gammalt.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Hur kan någon vara så dum att dom skickar vidare sådana här "morderna" kjedjebrev?
          Det är så j*vla drygt att få sånt skit i mailboxen oavsätt om det handlar om katter eller något annat.
          Sen klagas det på spam, det är ju precis vad detta är.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • anli
            • October 2002
            • 654

            #6
            Tja, folk verkar vara rätt dumma kan man tycka... men människan verkar vilja bli lurad, det bara är så
            Anders Lindersson
            Anders Akvariesida

            Kommentar

            • Gustav
              • February 2004
              • 377

              #7
              lol... inte igen...
              http://www.svekub.se
              Min Zoon

              Kommentar

              • Danne89
                • March 2004
                • 152

                #8
                är det sant eller inte?,för det ser inte lyckligt ut?
                60 liter

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  • November 2002
                  • 1595

                  #9
                  Danne89:
                  Ursprungligen skickat av Daniel Odell
                  så kommer den gamla skrönan BONZAI kitten fram igen.

                  det är fejk och sidan har cirkulerat i många år nu.
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • Danne89
                    • March 2004
                    • 152

                    #10
                    men det ser så hemskt ut når dom proppar i en katt i en burk:!
                    60 liter

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      men det ser så hemskt ut når dom proppar i en katt i en burk
                      Ja och tänk så hemskt det ser ut när greve Dracula sätter sina tänder i halsen på unga vackra damer.
                      Jag tycker vi skall starta ett namnupprop för fri vitlök till alla unga vackra damer så att de slipper Draculas tänder
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • jolon
                        • December 2002
                        • 1075

                        #12
                        Men helt fel kanske dom inte har,,,"Recent research, reported in The Scotsman and other news corporations, shows that the keeping of unmodified cats puts people at risk of a host of debilitating mental disorders:

                        US scientists have found evidence that cats really do drive people mad.

                        Researchers from Baltimore's Johns Hopkins University say their findings show keeping a furry pet can lead to schizophrenia, manic depression and even permanent brain damage.

                        Dr Robert Eataoin, and his colleague, Dr Fulton Trappsch, who have conducted years of tests, believe a parasite found in cat faeces called toxoplasma gondii infects the human brain.

                        Worryingly, pregnant women who contract the parasite, can transmit it to the foetus, with devastating effects on brain development."

                        Skönt att jag bara har fiskar! *ASG*

                        My internet should be readonly.

                        Kommentar

                        • Daniel Blom
                          • June 2003
                          • 1670

                          #13
                          Ett skämt? Suck, jag som vill ha en katt som varken välter blomkrukorna, river sönder soffan eller skiter i skorna. Hade passat perfekt ovanpå akvariet med rockpapegojor.
                          mvh Daniel
                          Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                          och framgången är given.
                          Samuel Clemens
                          Mina bilder

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Skönt att jag bara har fiskar
                            Ha,ha - då skall du inte läsa artikeln om fisktuberkolos i nr 3 av Ciklidbladet.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • jolon
                              • December 2002
                              • 1075

                              #15
                              Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                              Skönt att jag bara har fiskar
                              Ha,ha - då skall du inte läsa artikeln om fisktuberkolos i nr 3 av Ciklidbladet.
                              Jo men fisken har jag redan i glas burkar! *S*
                              My internet should be readonly.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...