Funderar på att skaffa Malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jow
    • March 2014
    • 50

    #16
    Joo, det vet jag. Men om man slänger i yngel bland vuxna fiskar är det inte risk att de blir uppätna då?

    Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk

    Kommentar

    • man nam1
      • July 2011
      • 441

      #17
      Vad har du för fiskar i innan du slänger i ynglena (stavning?)?

      Kommentar

      • Jow
        • March 2014
        • 50

        #18
        Just nu har jag inga fiskar. Men jag tänkte om man köper en grupp yngel, och sen när de blivit vuxna så vill jag kanske ha en till sort. Ska jag köpa dom som yngel också då? Tänkte jag skulle börja med "golden"

        Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #19
          Beror på vilken fisk du väljer. Jag hade valt mycket naturlig inredning i karet. Sten rötter och mycket växter, mindre grottor som bara småfisk kommer in i och kan freda sig från de större. Olika formationer och massor av växter gör karet mer levande och jag tror fiskarna trivs!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Jow
            Joo, det vet jag. Men om man slänger i yngel bland vuxna fiskar är det inte risk att de blir uppätna då?

            Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk
            Jo om det är en stor storleksskillnad så du skall inte vänta så himla länge men en viss storleksskillnad är OK.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...