Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Standard Artikel från vår Planted Aquarium-resa

Ja någon artikel har jag visserligen ännu inte skrivet och det dröjer nog någon vecka till innan den är klar, men jag har i alla fall lagt in 202 foton från vår resa i Zoopets stora fotoarkiv (kan enbart ses av Goldmedlemmar) och ni hittar bl.a. foton på samtliga tävlande akvarier i såväl den stora klassen som i nanoklassen. Vilka akvarier tycker du var snyggast?

Nedan visas de 2 klassvinnarna
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Å.PL.Planted Aquarium 05.DSC_0326.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	543,1 KB 
Id:	41944   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Planted Aquarium2.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	583,4 KB 
Id:	41945  

Senast redigerat av Kjell Fohrman den 2011-02-09 klockan 17:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Jag väntar på att ni andra som var med på resan (ansjo, Pannecke, karrokaja, Göran.E, kaj.p etc.) skall lägga in lite foton från resan i Zoopets stora fotoarkiv så att jag även kan använda en del av dom när jag skriver artikeln.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Skall se om jag kan fixar mina bilder i helgen Kjell har farit runt som en furie det sista över 400 mil på 8 dagar. Men nu är det tomt i almenackan iallfall lördag o söndag.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kaj.p Visa inlägg
    Skall se om jag kan fixar mina bilder i helgen Kjell har farit runt som en furie det sista över 400 mil på 8 dagar. Men nu är det tomt i almenackan iallfall lördag o söndag.
    Låter bra - såg också att karrokaja hade lagt in några foton

Ingen som tycker något om akvarierna i tävlingen?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Alla var iofs inte klarar när vi var där på fredagen vilket var synd men o andra sidan var det intressant o följa uppbyggnaden o tekniken. Sedan tycker jag att många var mycket snygga framför allt tycker jag att lägsta nivån har höjt sig enormt från tidigare år.

Standard

Och jag saknar fortfarande fisk i karen, det hade gjort intrycket mycket trrevligare. Nu vet jag att det inte blir så pga olika omständigheter, men ändå...
    Mina bilder kommer senast i helgen, tiden räcker inte riktigt till känner jag.
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Standard

Citat Ursprungligen postat av kaj.p Visa inlägg
    Alla var iofs inte klarar när vi var där på fredagen vilket var synd men o andra sidan var det intressant o följa uppbyggnaden o tekniken. Sedan tycker jag att många var mycket snygga framför allt tycker jag att lägsta nivån har höjt sig enormt från tidigare år.
    Som du kan se på fotona var fortfarande inte riktigt alla akvarier klara ens på söndagen - totalt var väl ca. 2-3 av de 60 akvarierna då lite dimmiga.
    Annars håller jag med om att den lägsta nivån i år var något högre än tidigare, men de bästa tyckte jag inte var bättre i år än vad de har varit tidigare.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

håller på o laddar upp för fullt
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Citat Ursprungligen postat av SimonSaysBaka Visa inlägg
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Standard

Tyckte att karet med en stengång fram till en grotta var läckert och karet med svävande öar med växterna på. Kan ju inte se bilderna här dock

Standard

Citat Ursprungligen postat av fremar Visa inlägg
    Tyckte att karet med en stengång fram till en grotta var läckert och karet med svävande öar med växterna på. Kan ju inte se bilderna här dock
    Men det är ju ännu bättre att se dom IRL

detta är i alla fall akvariet med stengång - kul idé
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Å.PL.Planted Aquarium 11.DSC_0364.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	422,1 KB 
Id:	41966  
    Senast redigerat av Kjell Fohrman den 2011-02-04 klockan 14:16.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Jo de hade jag ju gärna gjort, men dottern fyllde 7 år den helgen så det gick inte, är mässan alltid samma datum? Eller sista helgen i januari eller något sånt?

Standard

Citat Ursprungligen postat av fremar Visa inlägg
    Jo de hade jag ju gärna gjort, men dottern fyllde 7 år den helgen så det gick inte, är mässan alltid samma datum? Eller sista helgen i januari eller något sånt?
    Mässan brukar vara den första helgen i februari, men i år var det av någon anledning en helg tidigare
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Mina favoriter bland nanokaren var: 8, 13 och 14.

och Planted favoriterna var: 9, 17 och 29.
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Standard

I nanoklassen gillade jag i nämnd ordning dessa bäst 14, 5 och 7 - kul idé var 18
    I plantedklassen valde jag dessa 22, 16 och 6 - kul idé var nr 11

Så helt klart så vi i alla fall inte samma smak karrokaja
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Så.. jag har lagt in mina bilder!! väntar frenetiskt på alla andras bilder!
    Sesså!! tjupp, tjupp, sätt igång, ladda upp! häpp!

Standard

Citat Ursprungligen postat av karrokaja Visa inlägg
    Så.. jag har lagt in mina bilder!! väntar frenetiskt på alla andras bilder!
    Sesså!! tjupp, tjupp, sätt igång, ladda upp! häpp!
    Jepp jag väntar också. Kommer de in imorgon så kan jag ta med en del av dom i artikeln, annars är det för sent för jag tänker börja skriva artikeln på måndag
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Skall luskolla bilderna sedan. Kul även att de verkar ha hämtat upp mässan lite sedan förra året.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

Standard

Och nu har jag även plockat över några godbitar från ansjo, karrokaja samt kaj.p (tack för dessa) så nu finns det totalt 202 bra foton från resan i Zoopets stora fotoarkiv.

Nu återstår det "bara" för mig att skriva artikeln
    Senast redigerat av Kjell Fohrman den 2011-02-09 klockan 17:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

härlig artikel kjell!!

Standard

Citat Ursprungligen postat av karrokaja Visa inlägg
    härlig artikel kjell!!
    Tack för de orden karro

Ja artikeln ligger nu uppe på denna sida
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Liknande ämnen

1. Zoopetvästs resa till bl.a. Planted Aquarium i Hannover, Tyskland
    Av Kjell Fohrman i forum 01. Föreningsfrågor
    Svar: 106
    När: 2010-03-05, 16:07
  2. The Art of the Planted Aquarium 2010 Hannover
    Av harbard i forum 06. Växter och alger
    Svar: 3
    När: 2010-02-18, 12:48
  3. Vinnarna i The Art of the Planted Aquarium
    Av defdac i forum 06. Växter och alger