Saltträsket here a Go

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ankan94
    • February 2009
    • 199

    skit snyggt!!!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      På Lördagen är det tre veckor sedan jag satte igång karet så jag tog mig tid att mäta lite
      salthalt 1,025
      NO2 0,1mg/l
      PH 8,0-8,3
      kH 10
      Ca 420mg/l
      NO3 25mg/l
      PO4 0,25 kanske 0,5mg/l
      Vad säger man Nitraten för hög men det försvinner när jag börjar med Vattenbyte skulle jag tro,PO4 är för hög skall vara nere på 0,1mg/l men det ska man inte oroa sig för enligt expertisen

      Annars nja Korallen verkar trivas den andra gröna växten brer ut sig så den trivs nog också kan börja se lite kisel alger i framrutan nere vid stenarna så dem täcker det,kommenter gärna alla siffrorlänktar så efter mina Clown fiskar och putsar räkorna men det dröjer väl några veckor till kanske.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Matnil
        • October 2003
        • 464

        se där Sinularian blir finare och finare! Det såg lovande ut! Synd jag inte kunde stanna längre, men det kommer fler chanser!

        Kommentar

        • ankan94
          • February 2009
          • 199

          en liten bild till skulle inte skada!!

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Lite bilder nu när karet är inne på fjärde veckan korallen brer sig ut nästan den börjar ta övereftersom karet bara är på 37L så undrar jag vad ska man göra när den börjar ta över kan man skära en bit och kanske sätta den någon annanstans när den har etablerat sig??den verkar trivas i alla fall och det är ju huvudsaken gjorde ett vattenbyte idag på 5L mot alla lagar så är detta gjort har även märkt att den gröna växten har fått några bruna blad vad kan det vara är det alger som är på ingång kanske nån som vet??Sen har jag fått min första fisk det gör då inte så mycket väsen av sig
            Bifogade filer
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • osis
              • February 2008
              • 851

              Riktigt fint och allt verkar ju funka! Fisken måste ju vara det bästa av allt!

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Ursprungligen postat av osis
                Riktigt fint och allt verkar ju funka! Fisken måste ju vara det bästa av allt!
                Jepp det bästa av allt glömmer firren var gång jag lyfter på locket så det simmar ner imellan skänken var gångska nog satan limma dit den
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • osis
                  • February 2008
                  • 851

                  Ursprungligen postat av Patrik Steen
                  Jepp det bästa av allt glömmer firren var gång jag lyfter på locket så det simmar ner imellan skänken var gångska nog satan limma dit den
                  Du får nog göra det!

                  Kommentar

                  • ankan94
                    • February 2009
                    • 199

                    Snyggaste firren nÅgonsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      fan va snyggt det har blivit nu . det är jättefint med saltvattensakvarium.
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Nu har det hänt första Firren är köptvad det är för nåt glömde jag notera men den skulle kunna trivas i ett 37L kar det var det inget tvivel om enligt Zoo-Gigantenriktigt cool firre med ett spröt i mitten som sticker upp riktigt fina färgertänkte ta ett foto på den Men den har totalt försvunnit ur intet hittar den inte nånstans den ska vara där nån stans bland stenen men VAR???nu fattar man vad Kenta menar att den passar i ett 37L kar om man inte hittar den så bör den nog trivasmen den dyker väl upp under kvällen kanske såg en skymt av den innan men den skymten var kortvarig
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Jag ställer upp på gissa fisken. Av din beskrivning att dömma så kan det bara vara en art.

                          Vad vinner jag ?
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av Guy Palm
                            Jag ställer upp på gissa fisken. Av din beskrivning att dömma så kan det bara vara en art.

                            Vad vinner jag ?
                            Du är underbar...Du vinner en Tuborgmen sen finns det två arter av denna tror jag men är inte riktigt säker
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              Skål Guy!

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                                Du är underbar...Du vinner en Tuborgmen sen finns det två arter av denna tror jag men är inte riktigt säker
                                Inte alls bra att leta saltvattensfisk till dig. Hittar den ena snyggare än den andra. Den andra arten heter Nemateleotris decora
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...