Apistogramma sp. "rotpunkt"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Apistogramma sp. "rotpunkt"

    Köpte fyra Apistogramma sp. "rotpunkt" idag. Nå´n som har erfarenhet av dem, och vet vilken Apistogramma det är? Har de fått nå´t riktigt namn än?
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Shepard; 19 February 2009, 18:51.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Robin_Hedstrom
    • January 2005
    • 1818

    #2
    Det är inte Apistogramma alacrina?
    /Robin Hedström
    http://www.robinhedstrom.se/

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
      Det är inte Apistogramma alacrina?
      Ingen aning Vet bara att de är F1 från föräldrar köpta i Tyskland (enligt affären), och jag köpte dem som Apistogramma sp. "rotpunkt".
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Imazo säljer en Apistogramma "redpoint", dvs rotpunkt, och det ska vara Ap. alacrina. Den är ruskigt lik den du har på bild där. Hanen särskilt.
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
          Imazo säljer en Apistogramma "redpoint", dvs rotpunkt, och det ska vara Ap. alacrina. Den är ruskigt lik den du har på bild där. Hanen särskilt.
          Googlade lite, och ja, du har nog rätt
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • pelle
            • January 2002
            • 419

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Köpte fyra Apistogramma sp. "rotpunkt" idag. Nå´n som har erfarenhet av dem, och vet vilken Apistogramma det är? Har de fått nå´t riktigt namn än?


            En liten kommentar till namnet bara:
            sp. Red point/ Rotpunkt, och Alacrina är olika arter. De fiskar du har på bilderna är sp. redpoint. (se den lilla typiska fläcken vid bukfenans fäste. Honor av Alacrina har en betydligt större fläck)
            Förekomst av "äkta" Alacrina i handeln är tyvärr närmast obefintlig.
            Hur som helst är arterna närbesläktade, och de är lika snygga båda två.

            Mvh/
            Per

            Kommentar

            Arbetssätt...