Ancistrus yngel i kasse - katastrof eller ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #16
    Alla lever
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #17
      Underbart ju!

      Kommentar

      • rasmusej
        • June 2006
        • 66

        #18
        Jag har en plast-yngelburk som flyter på vattnet som jag ibland brukade ha Anci. yngel i, men de lyckades klättra ur så jag låter dem gå fria i akvariet, funkar inte alltför dåligt.

        För nåt år sen hade jag skalarer i samma kar som åt upp Anci. ynglena, gick inte att lösa på nåt annat sätt än att flytta nån av dem så skalarena bor i ett annat kar nu.

        Kommentar

        • Jenny054
          • May 2007
          • 920

          #19
          Jag kanske kommer få göra samma sak?
          Såg igår att hanen ligger på rom. I akvariet har jag öronål, 2 väderålar, 6 Scalararer (ej fullvuxna) och 5 Silverhajar och dessutom 1 praktbotia och 2 paktistanier tror jag..

          Antar att mina kommande yngel ligger illa till?
          The fish is jumping.....
          Bloggen:
          http://aquastyle.blogspot.com/
          Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av aggehunk
            Man hänger den på kanten i Akvariet. Öppningen kommer precis över ytan
            Så inget lock här inte
            Skalarer nyper yngel genom sådana nätkassar. De kan ju inte äta upp dem för de är ju på andra sidan nätet men de nyper ihjäl dem.

            Kensa. Du måste ju hitta en annan lösning på sikt för Skalaren kommer ju att kunna knipa ynglen länge, du kommer inte kunna ha dem i yngelkassen så länge. De kommer att dö av att gå där så länge.. Tror jag..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              Alla lever.

              Tanken är att försöka får 4-6 st som överelever i en-två veckor till.
              Då åker de ner i 110 liters karet som är under uppstart.

              När de sedan börjar bli lite mer fullvuxna, så behåller jag 2 st (en av varje) i det karet.

              So far......so good...
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • KoiKe
                • March 2008
                • 331

                #22
                de som låter farligast i ditt kar tycker jag i öronålarna dom brukar ju äta vad dom kommer över.... jag har en tegelsten i mitt kar som får agera "yngelhåla" till både malar och fiskyngel och de verkar funka inga andra fiskar kommer in i dom hålen som är typ max 10mm i diameter ...har i de karet just nu ..2 st fullvuxna malawis..ca 20 malawiyngel från ca 8-16mm stora ...6-7 guppy..5 black molly...5 platy...2 gurami och 10 neontetror+ 5 stora ancistrusar och ca 7-8 yngel som har klarat sig från den kullen som kläcktes förra veckan och den högen av rom var inte stor... verkar inte vara många som har gått till spillo så jag e nöjd

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #23
                  Ursprungligen postat av KoiKe
                  de som låter farligast i ditt kar tycker jag i öronålarna dom brukar ju äta vad dom kommer över.... jag har en tegelsten i mitt kar som får agera "yngelhåla" till både malar och fiskyngel och de verkar funka inga andra fiskar kommer in i dom hålen som är typ max 10mm i diameter ...har i de karet just nu ..2 st fullvuxna malawis..ca 20 malawiyngel från ca 8-16mm stora ...6-7 guppy..5 black molly...5 platy...2 gurami och 10 neontetror+ 5 stora ancistrusar och ca 7-8 yngel som har klarat sig från den kullen som kläcktes förra veckan och den högen av rom var inte stor... verkar inte vara många som har gått till spillo så jag e nöjd

                  öronålar ????????

                  har jag väl inte.....
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #24
                    Alla lever
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #25
                      Alla lever
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Guest

                        #26
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        Alla lever
                        Ja varför skulle dom inte?
                        Frågan är väl mer hur mycket du hämmar dom.
                        Yngelkassar är inte till för malyngel!

                        Kommentar

                        • KoiKe
                          • March 2008
                          • 331

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kensa
                          öronålar ????????

                          har jag väl inte.....
                          jag läste nog någon annans inlägg

                          Kommentar

                          Arbetssätt...