Zoopets webcamlista!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    Zoopets webcamlista!

    Då det dykt upp många olika trådar med folk som tipsar om streamingadresser till sina webcams som står riktade mot akvarier, tyckte jag det fanns anledning att samla alla adresser i en tråd.

    Regler för tråden:
    Inga kommentarer eller diskussioner i tråden, detta kan tas i separat tråd! Endast inlägg med webcam-adress är tillåtna! Som giltig webcamadress räknas sidor som direkt efter länkning visar en stream från en videokamera, man ska alltså inte behöva klicka sig vidare för att kunna se kameran efter att ha tryckt på länkens adress. Giltiga webcams visar för akvaristen intressanta och relevanta objekt. Exempel på detta är publika akvarier på större anläggningar likväl som hobbyakvariet hemma i lägenheten.

    Är det så dålig videokvalitet att man inte ser vad motivet föreställer skall du inte länka! Lista tid akvariet är belyst samt eventuella roliga funktioner din webcam har, exempelvis webbaserad styrning eller extra kameravinklar.

    Hoppas vi kan få ihop en ordentlig lista på fina akvariecams, det är en teknik som öppnar stora möjligheter!


    Jag börjar:

    450L akryl sällskapsakvarium med skalarer och öronålar

    När man kommer in på streamingsidan kan man välja två olika kameravinklar genom att klicka på "Cam 1" resp. "Cam 2" i listan ovanför videon.

    Lyset är tänt från ca 13:00-04:00.
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    #2
    200 Liter, Tigerbarber

    belysning 12:00 till 00:00.
    Digital zoom & panorering aktiverat ibland och avstängt ibland om jag känner för det

    Kommentar

    • rockan04
      • March 2004
      • 86

      #3
      hur gör man för att länka till sin webcam?

      Kommentar

      • Whistler84
        • November 2007
        • 850

        #4
        Som jag skrev så är det bara inlägg som har länk till en cam som får skrivas i tråden!

        Skriver man adressen till sin cam blir det automatiskt en länk. Vill man ha adressen "dold" och istället ha länk i form av en titel kan man skriva

        Koda:
         url=titel http://www.adressen.se /url
        url=titel och /url ska vara omslutet med klamrar, så här: [kod]

        Man ska ju leva som man lär, så här är en webcamlänk: London Aquarium's Shark Tank.

        Kommentar

        • Tutankhamun
          • March 2008
          • 73

          #5
          Ursprungligen postat av Whistler84
          Då det dykt upp många olika trådar med folk som tipsar om streamingadresser till sina webcams som står riktade mot akvarier, tyckte jag det fanns anledning att samla alla adresser i en tråd.

          Regler för tråden:
          Inga kommentarer eller diskussioner i tråden, detta kan tas i separat tråd! Endast inlägg med webcam-adress är tillåtna! Som giltig webcamadress räknas sidor som direkt efter länkning visar en stream från en videokamera, man ska alltså inte behöva klicka sig vidare för att kunna se kameran efter att ha tryckt på länkens adress. Giltiga webcams visar för akvaristen intressanta och relevanta objekt. Exempel på detta är publika akvarier på större anläggningar likväl som hobbyakvariet hemma i lägenheten.

          Är det så dålig videokvalitet att man inte ser vad motivet föreställer skall du inte länka! Lista tid akvariet är belyst samt eventuella roliga funktioner din webcam har, exempelvis webbaserad styrning eller extra kameravinklar.

          Hoppas vi kan få ihop en ordentlig lista på fina akvariecams, det är en teknik som öppnar stora möjligheter!


          Jag börjar:

          450L akryl sällskapsakvarium med skalarer och öronålar

          När man kommer in på streamingsidan kan man välja två olika kameravinklar genom att klicka på "Cam 1" resp. "Cam 2" i listan ovanför videon.

          Lyset är tänt från ca 13:00-04:00.

          Fan va coolt det var! Här rä Universeums webcam på Akvariehallen!

          Senast redigerad av Tutankhamun; 26 March 2008, 23:53.
          Med Vänliga Hälsningar: Tobias

          http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se - En blogg om mitt liv och klassisk musik!

          Kommentar

          • fesoj
            • November 2007
            • 250

            #6
            Svenska kräftyngel 112L
            112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #7
              Ursprungligen postat av Whistler84
              Då det dykt upp många olika trådar med folk som tipsar om streamingadresser till sina webcams som står riktade mot akvarier, tyckte jag det fanns anledning att samla alla adresser i en tråd.

              Regler för tråden:
              Inga kommentarer eller diskussioner i tråden, detta kan tas i separat tråd! Endast inlägg med webcam-adress är tillåtna! Som giltig webcamadress räknas sidor som direkt efter länkning visar en stream från en videokamera, man ska alltså inte behöva klicka sig vidare för att kunna se kameran efter att ha tryckt på länkens adress. Giltiga webcams visar för akvaristen intressanta och relevanta objekt. Exempel på detta är publika akvarier på större anläggningar likväl som hobbyakvariet hemma i lägenheten.

              Är det så dålig videokvalitet att man inte ser vad motivet föreställer skall du inte länka! Lista tid akvariet är belyst samt eventuella roliga funktioner din webcam har, exempelvis webbaserad styrning eller extra kameravinklar.

              Hoppas vi kan få ihop en ordentlig lista på fina akvariecams, det är en teknik som öppnar stora möjligheter!


              Jag börjar:

              450L akryl sällskapsakvarium med skalarer och öronålar

              När man kommer in på streamingsidan kan man välja två olika kameravinklar genom att klicka på "Cam 1" resp. "Cam 2" i listan ovanför videon.

              Lyset är tänt från ca 13:00-04:00.
              "Unable to connect"

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #8
                Ursprungligen postat av Grodlund
                200 Liter, Tigerbarber

                belysning 12:00 till 00:00.
                Digital zoom & panorering aktiverat ibland och avstängt ibland om jag känner för det
                "unable to connect"

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Naugthy
                  • February 2008
                  • 531

                  #9
                  Ursprungligen postat av fesoj
                  funkar inte, inte dom handa heller förutom dom på offentliga akvarier
                  "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                  "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                  Kommentar

                  • Johanski
                    • February 2007
                    • 3044

                    #10
                    Ursprungligen postat av NIC
                    "unable to connect"

                    Kanske för att denna tråd är 4 månader gammal?

                    Kommentar

                    • Whistler84
                      • November 2007
                      • 850

                      #11
                      Nu funkar mina webcams igen!

                      Gå in på: 217.211.116.132:8080
                      Välj kamera i menyn uppe till vänster (Cam 1 & Cam 2).

                      Kommentar

                      Arbetssätt...