Bygga grotta i skiffer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Bygga grotta i skiffer

    Hej !

    Tänkte bara delge er hur jag bygger nästa uppsättning grottor till mina malar.

    Steg 1: Köp en skifferplatta på 30x60 cm, 1cm tjock. (Den kostade inte mer än 11,95 Kr....) Kolla innan vad det är för skiffer.

    Steg 2: Gå in till grannen som är kakelsättare, och få han till att skära ut lämpliga bitar. Se bildserien nedan.

    Steg 3: Ta fram silikonet.

    Steg 4: Limma ihop bitarna med silikonet.

    Steg 5: Be hustrun/sambon/partnern om ursäkt för att du inte han med att bada barnen, städa köket, och laga mat (du har ju bättre för dig...med det förstår ju inte alla....).

    Nästa steg i detta bygge, är att införskaffa en rot, som jag skall dela i små små delar, och sedan "klä in" skiffergrottan med rotdelar, så man i slutändan knappt ser själva skiffern.

    Mer updates senare i veckan.
    Bifogade filer
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    #2
    Oj vad trevligt, ser fram emot fler bilder på projektet. Sitter själv och funderar på fler malgrottor och hur jag ska göra dem...
    Återfallsakvarist.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      jag har ingen aning om mina malar kommer att tycka om denna design.

      Men jag var tvungen att hitta på något. De verkar inte 100%-igt förtjusta i sandade plaströr........
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Man kan tillverka grottor av vanlig keramiklera....problemet blir att se till att få det brännt. Kolla med något studieförbund....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...